خبرگزاری کار ایران

دبیر انجمن آب معدنی در گفت‌وگو با ایلنا:

عرضه آب معدنی نروژی در شمال تهران/ آب معدنی 60 هزار تومانی تاییدیه بهداشتی ندارد

asdasd
کد خبر : ۴۴۸۰۶۲

دبیر انجمن آب معدنی و آب آشامیدنی ایران گفت: متوسط قیمت هر بطری کوچک گازدار آب معدنی های نروژی موجود در بازار 25 هزار تومان و بزرگ گازدار نیز 35 هزار تومان است، حتی بطری های 60 هزار تومانی نیز در بازار عرضه می‌شود.

پیمان فروهر -دبیر انجمن آب معدنی و آب آشامیدنی ایران- در گفت‌و‌گو با خبرنگار اقتصادی ایلنا، آب معدنی‌های خارجی که با قیمت‌های بسیار بالا در بازار عرضه می‌شود را فاقد تایید بهداشتی عنوان کرد.

او در پاسخ به این سوال که آیا واردات این محصولات در گمرک ثبت شده است یا خیر؟ ، گفت: این محصولات جزو کالاهای قاچاق است و به هیچ عنوان با مجوزهای سازمان غذا و دارو وارد کشور نشده است؛ بنابراین فاقد هرگونه تایید بهداشتی است.

فروهر در پاسخ به این پرسش  که آیا با وجود غیرقانونی بودن واردات این آب معدنی ها که جزو کالاهای گران قیمت در دنیا است، احتمال عرضه این اجناس به صورت تقلبی وجود دارد؟ ، بیان داشت: نمی‌توان گفت که این آب معدنی‌ها تقلبی هستند چرا که هزینه آن برای تقلب هم بالا است.

او افزود: متوسط قیمت هر بطری کوچک گازدار آب معدنی‌های نروژی موجود در بازار  25 هزار تومان و بزرگ گازدار نیز 35 هزار تومان است. حتی بطری‌های 60 هزار تومانی نیز در بازار عرضه می شود. هر کسی توان خرید این آب معدنی را ندارد. فقط یک جامعه مشخص کاملا کوچک برای محافل خود این محصول را استفاده می کنند و تنها در مناطقی خاص از تهران این محصول خریداری می‌شود.

فروهر در پاسخ به این پرسش که چند درصد از جمعیت کشور آب بسته بندی مصرف می کنند؟ ، بیان داشت: سرانه مصرف این محصول بسیار پایین است و مردم توان خرید محصول وطنی 800 تا هزار تومانی را ندارند چه برسد به اینکه مبالغ چندین برابری را برای خرید آب معدنی پرداخت کنند. کمتر از  3 درصد جمعیت ایران آب بسته بندی استفاده می کنند. عدد آن قابل بررسی نیست و فروش آن جزئی است و هرکسی توان خرید آن را ندارد. آب معدنی‌های نروژی گران قیمت و وارداتی بیشتر در برخی از سوپر مارکت های شمال شهر تهران دیده می شوند؛ مانند سایر کالاهای قاچاقی که در بازار وجود دارد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز