خبرگزاری کار ایران

آمادگی برای تهدیدهای سایبری و خرابکارانه در صنعت برق

تهدید دیگری که در مازندران وجود دارد در فصل تابستان و به دلیل گرمای هوا، شرجی بودن استان و ورود مسافران اتفاق می‌افتد و در این هنگام مصرف بار نسبت به بار پایه افزایش می‌یابد.

به گزارش ایلنا، مدیرعامل شرکت توزیع برق مازندران گفت: محور اصلی دومین کارگاه آموزشی پدافند غیرعامل شمال کشور ارائه راهکارهای مقابله با تهدیدهای احتمالی غیرنظامی، سایبری و خرابکارانه است.

 "قاسم شهابی" در دومین کارگاه آموزشی پدافند غیرعامل و تسهیل مدیریت بحران در بخش توزیع که با حضور شش استان و به مدت سه روز در مجتمع رفاهی ناجا در حال برگزاری است، اظهار کرد: در عین‌حال تهدید دیگری که در مازندران وجود دارد در فصل تابستان و به دلیل گرمای هوا، شرجی بودن استان و ورود مسافران اتفاق می‌افتد و در این هنگام مصرف بار نسبت به بار پایه افزایش می‌یابد.

وی با اشاره به کارگاه آموزشی اظهار داشت: این کارگاه با حضور شرکت‌های توزیع برق استان‌های خراسان شمالی، گلستان، غرب مازندران، تهران و البرز و مازندران با همکاری و مشارکت توانیر، سازمان پدافند غیرعامل کشور و شرکت توزیع برق مازندران به میزبانی توزیع برق مازندران برگزار شد.

وی، در ادامه تصریح کرد: پس از اجرای دوره‌های آموزشی و کارگاه‌های تخصصی مشکلات حوزه پدافند غیرعامل استان‌ها شناسایی و برای برطرف کردن نواقص موجود راهکارهای لازم اتخاذ شد.

شهابی با اعلام اینکه در مراسم پایانی دومین کارگاه آموزشی تسهیل مدیریت بحران پدافند غیرعامل در بخش توزیع برق، بی‌سیم سیار شرکت توزیع برق مازندران رونمایی شد، افزود: با رونمایی از این بی‌سیم سیار و نصب آن در مواقع بحران بر روی ماشین، می‌توانیم ارتباطی خوب و مناسبی با بقیه استان و نقاط کوری که بی‌سیم نمی‌گیرد، داشته باشیم.

 

کد خبر : ۴۴۷۸۸۴