خبرگزاری کار ایران

نسبت به سال گذشته گزارش شد؛

کاهش 62 درصدی ورودی آب به سدهای حوضه آبریز قره‌قوم

بیشترین حجم مخازن سدهای کشور مربوط به سدهای حوضه آبریز خلیج فارس با 17 میلیارد و 450 میلیون مترمکعب و کمترین حجم مخازن متعلق به سدهای حوضه آبریز سرخس با 340 میلیون مترمکعب است.

به گزارش ایلنا، شرکت مدیریت منابع آب ایران اعلام کرد ورودی آب به سدهای حوضه آبریز قره‌قوم 62 درصد نسبت به سال گذشته کاهش یافته است.

شرکت مدیریت منابع آب ایران با استناد به آخرین آمار ثبت شده از وضعیت حوضه‌های اصلی آبریز کشور اعلام کرد: از ابتدای سال آبی جاری تا چهارشنبه 22 دیماه جاری، میزان ورودی آب به 169 سد کشور 7 میلیارد مترمکعب بوده است.

بر اساس این گزارش،‌ حجم آب ورودی به 169 سد کشور در مدت مشابه سال قبل، 11 میلیارد و 100 میلیون مترمکعب بوده است.

بر اساس این گزارش، میزان آب ورودی به سدهای کشور در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته 37 درصد کاهش داشته که بیشترین کاهش ورودی مربوط به حوضه آبریز قره‌قوم و سرخس با 62 درصد بوده است.

این گزارش می‌افزاید: بیشترین ورودی آب مربوط به حوضه آبریز خلیج فارس بوده که در مجموع 4 میلیارد و 500 میلیون مترمکعب آب به سدهای این حوضه وارد شده است.

سدهای حوضه آبریز هامون نیز که بیشتر آنها سیلابی هستند و با جریان سیلاب پر می‌شوند، از اول سال آبی تاکنون هیچ ورودی نداشته‌اند.

همچنین حجم موجود مخازن سدهای کشور 23 میلیارد و 600 میلیون مترمکعب ذکر شده که بیشترین حجم مخازن مربوط به سدهای حوضه آبریز خلیج فارس با 17 میلیارد و 450 میلیون مترمکعب و کمترین حجم مخازن متعلق به سدهای حوضه آبریز سرخس با 340 میلیون مترمکعب است.

 

کد خبر : ۴۴۷۸۷۴