خبرگزاری کار ایران

با اجرای پروژه بازیافت بخارات بنزین روی داد؛

بازگشت بیش از ۱۷۷ هزار لیتر بنزین به چرخه توزیع در منطقه اصفهان

معاون فنی عملیاتی شرکت پخش فرآورده های نفتی منطقه اصفهان از بازگشت بیش از ۱۷۷ هزار لیتر بنزین با راه اندازی سیستم بازیافت بخار بنزین در انبار شهید منتظری منطقه خبرداد.

به گزارش ایلنا، فضل الله اکبری از راه اندازی این سیستم در آبان ماه ۹۵ خبر داد و گفت: با نصب و راه اندازی این سیستم از زمان راه اندازی تا ۱۵ دی ماه سال جاری، بیش از یکصد و هفتاد و هفت هزار لیتر بازیافتی حاصل از بخارات بنزین مجدداً به چرخه توزیع برگشته است.

اکبری افزود: پروژه بازیافت بخارات بنزین به روش کربن اکتیو (carbon active vapor recovery) برای اولین بار در کشور و به صورت پایلوت در تأسیسات انبار نفت شهید منتظری احداث و مورد بهره برداری قرار گرفته است که طبق بررسی کارشناسان وزارت نفت و سازمان محیط زیست از بهره وری و موفقیت چشمگیری برخوردار بوده است .

وی تصریح کرد: با توجه به مجاورت انبار نفت شهید محمد منتظری با شهرستان های شاهین شهر ، بختیاردشت و شهرک شهید محمد منتظری ، کاهش میزان آلاینده های شیمیایی ناشی از تبخیر برش های سبک فرآورده های نفتی در هنگام بارگیری در راستای کاهش آلودگی های زیست محیطی یکی از اهداف اصلی این پروژه می باشد .

این مقام مسئول افزود : با توجه به حجم قابل توجه بارگیری بنزین و میزان چشمگیر بخارات حاصله در حین فرآیند بارگیری این فرآورده ، اجرای این پروژه گامی بزرگ در راستای ارتقای سلامت کارکنان به خصوص کارکنان بارگیری بوده است و از لحاظ اقتصادی ، انتظار می رود با رسیدن میزان مطلوب بازیافت بخارات که ۱,۵ لیتر در ازای هر ۱۰۰۰ لیتر بارگیری می باشد ، هزینه اجرای طرح پس از دو سال تامین شود .

اکبری در پایان هزینه اجرای این پروژه را ۹۲ میلیارد و ۴۵۵ میلیون ریال اعلام و اظهار کرد: میزان متوسط بارگیری در ۲۴ ساعت ۸ میلیون لیتر می باشد که باتوجه به میزان مورد انتظار بازیافت (۱,۵ لیتر به ازای هر هزار لیتر بارگیری) ۱۲هزار لیتر بنزین هر روز به چرخه توزیع بر می گردد .

 

کد خبر : ۴۴۷۸۲۳