خبرگزاری کار ایران

با حضور وزیر راه و شهرسازی صورت گرفت؛

تملک کارخانه ریسباف اصفهان توسط وزارت راه و شهرسازی

قرارداد تملک کارخانه ریسباف اصفهان بیش از دو سال تلاش بین مدیران عامل بانک ملی ایران و شرکت عمران و بهسازی شهری ایران با حضور وزیر راه و شهرسازی به امضا رسید.

به گزارش ایلنا و به نقل از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، قرارداد خرید کارخانه تاریخی اصفهان با حضور عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی و رسول زرگرپور استاندار اصفهان بین محمدرضا حسین‌زاده مدیرعامل بانک ملی و محمدسعید ایزدی معاون وزیر و مدیرعامل شرکت عمران و بهسازی شهری ایران به امضا رسید.

کارخانه ریسباف با ۶۹ هزار مترمربع مساحت با ارزشی ۲۰۷ میلیارد تومانی از سوی بانک ملی ایران به وزارت راه و شهرسازی واگذار شد.

براساس قرارداد امضا شده مبلغ ۵۰میلیارد و۷۱۱ میلیون و ۸۰۰ هزار ریال از این مبلغ به صورت نقدی، ۱۵۲۲ میلیارد و ۲۸۸ هزار و ۲۰۰ هزار ریال از طریق واگذاری ۱۲ پلاک مسکونی و تجاری از بهترین نقاط اصفهان و ۵۰۰ میلیارد ریال دیگر تا ۳۰ بهمن ماه سال جاری در وجه بانک پرداخت می‌شود.

همچنین شعبه بانک ملی از محل فعلی به روبه‌روی کارخانه ریسباف منتقل می‌شود که ملک مورد نظر نیز با ارزش ۸ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان از سوی وزارت راه و شهرسازی به منظور استقرار بانک خریداری خواهد شد.

کارخانه ریسباف در نهمین روز بهمن‌ماه سال ۱۳۱۱ با سرمایه‌ای حدود ۳۱۴ هزار تومان و در قالب شرکت سهامی در سمت جنوب شرقی سی و سه پل، در محل باغ‌های اعتمادالدوله و حاتم بیگ، در سمت شرق چهارباغ بالا که آن زمان محور هزار جریب نامیده می‌شده، در زمینی به مساحت ۶۹ هزار مترمربع احداث شد.

استاد معتمدی تحت نظارت مهندسی آلمانی به نام ماکس اتوشونمان مسئولیت ساخت ریسباف را برعهده گرفت و سبک خاصی از معماری را در آن پیاده کرد. ریسباف رامی‌توان دومین کارخانه ریسندگی اصفهان و اولین محصول کار و سرمایه جمعی مردم اصفهان نامید

 

کد خبر : ۴۴۷۶۴۶