خبرگزاری کار ایران

مشاور رئیس‌ سازمان خصوصی‌سازی در گفتگو با ایلنا:

هاشمی معتقد به سرمایه‌گذاری بر روی زیرساخت‌ها بود/ با پیشنهاد هاشمی و موافقت رهبری ممنوعیت خصوصی‌سازی لغو شد

asdasd
کد خبر : ۴۴۷۶۳۵

جعفر سبحانی گفت: زمانی که آقای هاشمی‌ در مجمع تشخیص مصلحت، پیشنهاد خود در زمینه خصوصی‌سازی را به مقام معظم رهبری ارائه دادند و ایشان نیز پذیرفتند، بخش زیادی از صنایع از ممنوعیت خصوصی‌سازی، خارج شدند.

جعفر سبحانی، مشاور رئیس‌سازمان خصوصی‌سازی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی ایلنا، در مورد فعالیت‌های مرحوم آیت‌الله هاشمی رفسنجانی در گسترش بخش خصوصی در کشور‌ اظهار داشت: آقای‌ هاشمی‌ زمانی‌ سکان امور‌ کشور را در دست گرفتند که کشور در فضای ویرانی پس از جنگ قرار داشت و تعاملات اقتصادی ایران با سایر کشورها بسیار محدود شده بود.

وی با اشاره به ابلاغ سیاست‌های کلی‌ اصل 44 قانون اساسی‌ افزود: آقای هاشمی‌ نقش پر رنگی در خصوصی‌سازی داشتند. تا قبل از ابلاغ سیاست‌های کلی اصل 44 بسیاری از شرکت‌ها نظیر ( شرکت‌های هواپیمایی، ریلی، پتروشیمی‌ها، بانکی‌ها و بیمه‌ای‌ها ) ممنوعیت واگذاری داشتند.

سبحانی با بیان اینکه دولت اصلاحات پایه‌های خصوصی‌سازی را بنا کرد، افزود: در نهایت زمانی که آقای هاشمی‌ در مجمع تشخیص مصلحت، پیشنهاد خود در  زمینه خصوصی‌سازی را به مقام معظم رهبری ارائه دادند و ایشان نیز پذیرفتند، بخش زیادی از صنایع از ممنوعیت خصوصی‌سازی، خارج شدند.

 وی ادامه داد: این در حالی است که تا قبل از آن بخش خصوصی‌ شبیه به شهری کوچک و یا روستایی محروم بود و  زمینه‌ ترقی در آن مشهود نبود اما اکنون به شهری پیشرفته تبدیل شده است.

مشاور رئیس سازمان خصوصی‌سازی ادامه داد: تنها بانک‌های ملی و توسعه صادرات و نیز بیمه ایران به عنوان نهاد‌های حاکمیتی اعلام شدند.

وی تصریح کرد: مدیریت و درایت آقای هاشمی‌ باعث توانمندسازی بخش‌خصوصی و تعاونی‌ها در کشور شد و سازمان خصوصی‌سازی نیز مدیون آقای هاشمی است.

سبحانی با اشاره به دوران سازندگی گفت: در دوران آقای هاشمی زیرساخت‌های اقتصادی (‌پل سازی‌ها و سدسازی‌ها و نیز تاسیس کارخانجات پتروشیمی و ... )‌صورت گرفت. ضمن این که ایشان به چابک‌سازی دولت با کوچک کردن آن و رشد بخش خصوصی کمک کردند.

وی افزود: ایشان توجه ویژه‌ای به دهک‌های پایین و طبقه محروم جامعه داشتند و توجه به مناطق محروم و روستاها، راه سازی، پل سازی و ایجاد زیرساخت‌ها همواره از اولویت‌های ایشان بود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز