خبرگزاری کار ایران

بازتاب خبر فرود ایرباس ۳۲۱ در مهرآباد در رسانه‌های اسرائیلی

رسانه‌های اسرائیلی فرود نخستین هواپیمای ایرباس در فرودگاه «مهرآباد» ایران را از جمله مهمترین سرخط‌های خود قرار دادند.

به گزارش ایلنا به نقل از خبرگزاری‌های رژیم صهیونیستی، روزنامه «تایمز آو اسرائیل» در تارنمای خبری خود خبر تحویل نخستین فروند از هواپیمای ایرباس که بعد از برجام توسط ایران خریداری شده است را منتشر کرد. 

این روزنامه نوشت، این هواپیما نخستین فروند از محموله هواپیماهایی است که ایران پس از پایان یافتن مذاکرات هسته‌ای با گروه ۱+۵ و آزاد شدن مقادیری از دارایی‌های مسدود شده خود، طی قراردادهایی از شرکت‌های ایرباس و بوئینگ خریداری کرده است. 

این هواپیما نخستین هواپیما در چارچوب قرارداد منعقد شده بین ایران و شرکت ایرباس است که طی آن ۱۰۰ فروند هواپیما توسط ایران از این شرکت هواپیماسازی خریداری شده است. این هواپیما ظرفیت حمل ۱۸۹ سرنشین را داراست. 

تایمز آو اسرائیل به نقل از «فرهاد پرورش» مدیرعامل شرکت هواپیمایی ایران ایر، افزود چندین فروند هواپیمای دیگر تا قبل از پایان سال جاری به ایران تحویل داده می‌شود. 

این روزنامه اسرائیلی در ادامه تاکید کرد که این قرارداد طی سفر «حسن روحانی» رئیس جمهوری ایران به فرانسه و اندکی پس از به نتیجه رسیدن مذاکرات هسته‌ای ایران با گروه ۵+۱ امضا شده است. 

تایمز آو اسرائیل در بخش دیگری از گزارش خود به قرارداد ایران با شرکت بوئینگ برای خرید ۸۰ فروند هواپیما اشاره کرد و ادامه داد البته ایران باید برای برخی از قطعات هواپیما از واشنگتن تاییدیه گرفته و آن‌ها را در آمریکا بسازد. 

 «جروزالم پست» نیز در گزارشی ضمن انتشار خبر فرود نخستین فروند از هواپیماهای خریداری شده توسط ایران از شرکت ایرباس در فرودگاه مهرآباد تهران از این رویداد به عنوان «یک روز آفتابی برای دوستی بین ایران و اروپا» تعبیر کرد. 

همچنین این رسانه رژیم صهیونیستی در ادامه به عقد قرارداد ایران با شرکت بوئینگ و خریداری ۸۰ فروند هواپیما از این شرکت و همچنین سفارش خرید ۲۰ موتور هواپیمای «توربویراپ» ایران به شرکت هواپیمایی اروپایی ATR اشاره کرد و افزود ایران در چارچوب برنامه جامع اقدام مشترک قراردادهایی با شرکت‌های بزرگ هواپیمایی جهان برای نوسازی ناوگان هوایی خود منعقد کرده است.

کد خبر : ۴۴۷۴۷۳