خبرگزاری کار ایران

در نه ماه امسال؛

مصرف نفتگاز در منطقه اصفهان بیش از ۱۲ درصد کاهش داشت

مصرف نفتگاز در نه ماه سال جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل، در منطقه اصفهان کاهش بیش از ۱۲ درصدی را نشان می دهد.

به گزارش ایلنا، مدیر منطقه با اعلام خبر فوق ، گفت: میزان مصرف نفتگاز از ابتدای سال تا پایان آذر ماه امسال در استان اصفهان یک میلیارد و ۸۰۱ میلیون و ۹۰۰ هزار لیتر بوده که کاهش ۱۲ درصدی را نسبت به مدت مشابه سال قبل نشان می دهد.

صادقیان از توزیع بنزین یورو چهار در تمامی جایگاه های سوخت کلانشهر اصفهان و شهرستان های اطراف خبر داد و افزود: مصرف بنزین در نه ماه نخست سالجاری در استان اصفهان به یک میلیارد و ۴۸۵ میلیون و ۹۰۰ هزار لیتر رسید که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۳,۶۸ درصد افزایش نشان می دهد.

همچنین وی با اشاره به کاهش مصرف نفت کوره (مازوت) در ۹ ماه نخست سالجاری در استان اصفهان، گفت: مصرف نفت کوره در این مدت نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۵۱,۵۴ درصد کاهش یافته است.

صادقیان میزان مصرف نفت کوره دراین بازه زمانی در استان را ۳۰ میلیون و ۹۰۰ هزار لیتر اعلام کرد.

ای مقام مسئول در خصوص علت اصلی کاهش مصرف این فرآورده در استان، اظهار کرد: نفت کوره یا مازوت بیشتر به عنوان سوخت در نیروگاه ها استفاده می شود اما از دو سال گذشته به منظور کاهش آلودگی هوا بنا به حکم دادستان اصفهان مصرف این سوخت در نیروگاه های این استان ممنوع شده است.

صادقیان تصریح کرد: مصرف نفت سفید نیز در این مدت ۲۶ میلیون و ۹۰۰ هزار لیتر بوده است که نسبت به مدت مشابه سال گذشته، ۱۹,۶ درصد کاهش دارد .

وی در پایان خاطرنشان کرد: هم اکنون در استان اصفهان بیش از ۲۵۰ جایگاه سوخت بنزین، نفتگاز و ۱۵۰ جایگاه سی ان جی فعال است و سوخت مورد نیاز همشهریان عزیز و مسافران ارجمند را تأمین می کند.

 

کد خبر : ۴۴۷۱۰۱