خبرگزاری کار ایران

از فعالیت شرکت‌های بدون مجوز در بخش کشاورزی جلوگیری شود

رییس سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی کشور گفت: طی نامه ای از وزیر جهادکشاورزی درخواست کردیم تا با معرفی شرکت­های فاقد مجوز به سازمان نظام مهندسی، جهت دریافت پروانه، بتوانیم ارجاع کار و عقد قرارداد با این شرکتها را ساماندهی و بر فعالیت آنها نظارت کنیم.

به گزارش خبرنگار ایلنا، احمد کبیری-رییس سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی کشور- با اشاره به قوانین مصوب مجلس شورای اسلامی و هیات دولت گفت: در این قوانین الزام وجود پروانه اشتغال سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی برای فعالیت در بخش کشاورزی و همچنین مجاز نبودن دستگاه های دولتی به ارجاع کار و عقد قرارداد با شرکت­های خدمات مشاوره­ای و پیمانکاری فاقد مجوز (پروانه اشتغال سازمان) ذکر شده است.

وی با بیان اینکه صدور مجوز فعالیت شرکتها بر اساس ماده (2) قانون افزایش بهره­وری در بخش کشاورزی و منابع طبیعی انجام می گیرد، تصریح کرد: بنا بر این ماده قانونی، سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی موظف است نسبت به صدور مجوز فعالیت برای شرکت­های خدمات مهندسی، مشاوره­ای، فنی و اجرایی کشاورزی اقدام و بر فعالیت آنها نظارت نماید.

کبیری با اشاره به وظیفه دستگاه­های دولتی در قبال ماده (3) آیین­نامه اجرایی قانون تاسیس سازمان، بیان کرد: بر اساس ماده (3) آیین­نامه اجرایی قانون تاسیس سازمان، دستگاه­های دولتی موظفند طرح ها و پروژه ها و نیز انجام فعالیتهای مشاوره­ای و پیمانکاری موضوع این آیین­نامه را صرفا به اشخاص حقیقی و حقوقی دارای پروانه در زمینه های تخصصی و در حدود صلاحیت و رتبه آنها ارجاع نمایند.

به گفته وی، مطابق ماده (2) آیین­نامه اجرایی قانون تاسیس سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی، اعضای سازمان (حقیقی و حقوقی) برای انجام فعالیت­های مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی ملزم به داشتن پروانه اشتغال از سازمان هستند.

 

کد خبر : ۴۴۶۳۵۴