خبرگزاری کار ایران

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس مطرح کرد؛

قرارداد با کمپانی‌های بین المللی در راستای اقتصاد مقاومتی است/ متولیان قراردادهای نفتی بیش از منتقدین دغدغه منافع ملی دارند

شرکت‌هایی که تا به حال با ایران قرارداد امضا کرده‌اند همگی از شرکت‌های درجه یک دنیا هستند و بارها توانایی خودشان را اثبات کرده‌اند. شرکت‌های داخلی نیز باید با استفاده از تجارب آنها و کار در کنار آنها از این موقعیت استفاده کنند.

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی ایلنا؛ در مورد صحبتهای برخی از مخالفین قراردادهای نفتی در مورد زیر سوال رفتن استقلال و کیان کشور در قراردادهای جدید؛ اظهار داشت: قراردادهای مطالعاتی جدید نفتی که با توتال و شل یا مجموعه‌های دیگر امضا شده و یا در مراحل نهایی است همگی در راستای اقتصاد مقاومتی است.

علیرضا رحیمی ادامه داد: اگر ما به دنبال انتقال تکنولوژی و فن‌آوری‌های نو به کشور هستیم بهترین راه، انعقاد اینگونه قرارداد‌هاست.

وی افزود: شرکتهایی که تا به حال با ایران قرارداد مطالعاتی امضا کرده‌اند همگی از شرکتهای درجه یک دنیا هستند و بار‌ها توانایی خودشان را اثبات کرده‌اند شرکت‌های داخلی نیز باید با استفاده از تجارب این شرکت‌ها و کار کردن در کنار آن‌ها از این موقعیت استفاده کنند.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: آنها که سعی می‌کنند با بهانه‌تراشی این فکر را به جامعه القا کنند که با اجرایی شدن این قرارداد همکاری مشترک با شرکتهای خارجی استقلال کشور زیر سوال می‌رود؛ باید به این پرسش پاسخ دهند که چرا بابت سایر قراردادهایی که در حوزه‌های مختلف اعم از خودرو سازی، ریلی، هوایی و یا سایر حوزه‌های می‌شود؛ دغدغه استقلال کشور را ندارند.

رحیمی در پایان تصریح کرد: به طور حتم افرادی که متولی این قرارداد‌ها هستند دغدغه منافع ملی را دارند و اگر اهمیت استقلال کشور برای آن‌ها بیشتر از منتقدان نباشد به طور حتم کمتر نیست.

کد خبر : ۴۴۳۲۸۰