خبرگزاری کار ایران

خروج ١٤٨ دیگ آلاینده از خطوط قدیمی آلومینیوم ایران از مدار/ اراک در مسیر کاهش آلودگی هوا

مجید پور عطار با بیان اینکه از نیمه تابستان امسال بر اساس زمان بندی اعلام شده از سوی شرکت 76 دیگ از خط 4 خارج کرده ایم گفت: با خروج 72 دیگ باقی مانده از مدار جمعا 148 دیگ از این خط از مدار خارج و وارد فرآیند بهینه سازی و نوسازی شد.

به گزارش ایلنا، مدیر عامل آلومینیوم ایران افزود: بهینه سازی و نو سازی یک خط کامل در سال گذشته صورت گرفت که نتیجه آن 14 درصد کاهش مصرف انرژی، 7 درصد افزایش تولید و همچنین کاهش چشمگیر در مصرف مواد اولیه در خط مذکور بوده است.

وی با بیان اینکه میزان تولید گاز HF در خط نوسازی شده 8.3ppm می باشد این در حالیست که استاندارد ملی 25ppm است تصریح کرد: استاندارد اعلام شده در خصوص گاز CO 500میلی گرم در متر مکعب است که شرکت آلومینیوم ایران با یک انحراف معیار کم، در نزدیکی استاندارد ملی قرار دارد و در نظر داریم با همکاری شرکت های دانش بنیان و دانشگاه ها این میزان را حتا به کمتر از حد استاندارد برسانیم.

پور عطار ادامه داد: استاندارد اعلام شده DUST،  یکصد و پنجاه میلی گرم بر مترمکعب است که این مقدار در ایرالکو هیچگاه بیش از 70 میلیگرم بر متر مکعب نبوده است.

وی با بیان اینکه در نیمه نخست سال 96 خط 4 نیز بهینه سازی و نو سازی خواهد شد گفت: در پایان زمستان امسال خط 5، به عنوان آخرین خط قدیمی آلومینیوم ایران برای همیشه برچیده و خط جدید جایگزین خواهد شد.

در این حال دادستان عمومی و انقلاب اراک نیز گفت: آلودگی خط فرسوده چهار بیشتر آلایندگی ها را در بر می گرفت که امروز در پی تعهدات مدیران آلومینیوم ایران بدون هیچگونه تنشی از خط تولید خارج شد.

معاون عمرانی استاندار مرکزی نیزدر این رابطه افزود: یکی از دستاوردهای مهم دولت در استان،خروج دیگ های فرسوده شرکت آلومینیوم ایران است که پس از سالها با همکاری مدیران این مجموعه صورت گرفت.

مدیرکل محیط زیست استان مرکزی نیزبا بیان اینکه این اتفاق چند حسن داردگفت: اولین مساله بحث زیست محیطی آن است و این اتفاق در بهبود کیفیت هوا بسیار مؤثر است. از طرف دیگر به لحاظ اقتصادی به نفع خودشان هم هست و این اتفاق می‌تواند مصداق بارز اقتصاد مقاومتی باشد.

حسینعلی ابراهیمی کارنامی با بیان اینکه این صنعت سالهاست که در این استان مستقر است و در این چند ده سال هم هیچ کاری برای رفع این معضل انجام نشد و آلودگی به همین وضعیت ادامه داشت افزود: خوشبختانه در دولت کنونی با اهتمام مسئولان استان و مدیران خود این مجموعه باعث شد که امروز شاهد این باشیم که به زودی دغدغه مردم نسبت به مساله آلومینیوم رفع شود.

کد خبر : ۴۴۱۷۲۳