خبرگزاری کار ایران

وزیر نفت کویت:

نشست کمیته نظارت بر توافق اوپک ژانویه برگزار می‎شود

وزیر نفت کویت گفت: نشست کمیته سازمان کشورهای صادر کننده نفت (اوپک) برای نظارت بر اجرای توافق جهانی کاهش تولید نفت، در نیمه نخست ماه ژانویه، برگزار می‎شود.

به گزارش ایلنا، عصام عبدالمحسن المرزوق، وزیر نفت کویت، روز پنجشنبه (دوم دی ماه) در حاشیه نشست سازمان کشورهای عربی صادر کننده نفت (اوآپک) درقاهره پایتخت مصر، گفت: ما در ژانویه با کشورهای عضو و غیرعضو اوپک ملاقات و در باره روش اجرا و رعایت کاهش (تولید نفت)، هماهنگی خواهیم کرد.

وی افزود: من شخصا تصور می کنم که سخنان مقام‎های عربستان، امارات متحده عربی، قطر، کویت، عراق و روسیه، همگی نشانه های امیدوار کننده ای در باره پایبندی این کشورها به کاهش تولید است و امیدواریم که دیگر کشورهای تولید کننده نفت نیز از این روش، پیروی کنند.

وزیر نفت کویت توضیح داد که این نشست در آغاز یا نیمه نخست ژانویه (سال ٢٠١٧)، برگزار خواهد شد.

کشورهای عضو و غیرعضو اوپک در نشست ١٠ دسامبر (٢٠ آذر ماه) نخستین بار از سال ٢٠٠١، به توافقی برای محدود کردن مشترک تولید نفت به منظور کاهش مازاد عرضه جهانی بعد از بیش از دو سال افت قیمت های نفت، دست یافتند.

کویت و روسیه ریاست مشترک کمیته پایش و نظارت بر رعایت طرح کاهش تولید کشورهای عضو و غیر عضو  اوپک را بر عهده دارند که نمایندگان کشورهای الجزایر و ونزوئلا عضو این سازمان و عمان از کشورهای تولید کننده نفت غیر عضو اوپک، در آن حضور دارند.

 

کد خبر : ۴۴۰۷۲۹