خبرگزاری کار ایران

گشایش نماد "بورس" در تابلوی اصلی؛

«بورس» در بورس تهران قیمت خورد

پیرو احراز شرایط انتقال شرکت بورس تهران با نماد «بورس» به بورس اوراق بهادار تهران، امروز چهارشنبه مورخ اول دی 95 پس از گشایش نماد، سهام بورس تهران در بازار اول مورد معامله قرار گرفت.

به گزارش ایلنا و به نقل از بورس تهران، امروز اول دی ماه 95، نماد معاملاتی شرکت بورس تهران با نماد «بورس» به بورس تهران منتقل و گشایش شد.

 در ابتدای بازگشایی نماد، تعداد بیش از 406 هزار سهم بورس تهران «بورس» با قیمت هر سهم 6000 ریال مورد مبادله قرار گرفت .

بر این اساس با ورود «بورس» به بورس تهران، به ارزش بازار بیش از 7500 میلیارد ریال افزوده شد.

شایان ذکر است؛ بورس تهران با نماد «بورس» با سرمایه ای بالغ بر 1250 میلیارد ریال در بورس تهران گشایش نماد شد و با ورود آن تعداد شرکت های پذیرفته و عرضه شده در بورس اوراق بهادار به 325 شرکت رسید.

یادآوری می شود؛ نماد شرکت بورس اوراق بهادار تهران برای اولین بار پس از پذیرش و درج نام شرکت در فهرست شرکت‌های پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار تهران در بخش " فعالیت های جنبی واسطه گری های مالی"، گروه" فعالیت های جنبی واسطه گری های مالی به جز تامین وجوه بیمه و بازنشستگی" و طبقه "اداره بازارهای مالی" در نماد "بورس" به عنوان پانصد و سومین شرکت پذیرفته شده در فهرست نرخ‌های تابلو اصلی بازار اول با توجه به انتقال سهام شرکت مذکور از بازار پایه فرابورس ایران به بورس اوراق بهادار تهران آماده انجام معامله است.

شایان ذکر است؛ همزمان نماد کبورس مربوط به "گروه کارگزاران" و نماد نبورس مربوط به "نهادهای مالی" نیز در همان تابلوی اصلی بازار اول آماده انجام معامله خواهد بود.

 

کد خبر : ۴۴۰۱۹۳