خبرگزاری کار ایران

دبیر کل کانون سراسری مرغ تخم‌گذار ایلنا خبر داد:

یک مرغداری در تبریز و سه مرغداری در استان مرکزی درگیر آنفولانزای پرندگان شدند

دبیر کل کانون مرغ تخم گذار گفت: با توجه به این که صادرات به عراق همچنان متوقف است؛ در بازار داخلی هیچ مشکلی در تامین تخم مرغ وجود ندارد.

فرزاد طلاکش -دبیرکل کانون مرغ تخم‌گذار- در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی ایلنا، در رابطه با کانون جدید آلوده به آنفلوانزا بیان داشت: از هفته گذشته سه واحد در استان مرکزی درگیر آنفولانزا هستند؛ همچنین یک واحد درگیر در تبریز نیز گزارش شده است.

او در پاسخ به این سوال که کنترل بیماری در استان تهران در چه وضعیتی است، بیان داشت: یک واحد درگیر در ورامین نیز به واحدهای درگیر در استان تهران اضافه شده است.

دبیر کل کانون مرغ تخم گذار در رابطه با وضعیت قیمت تخم مرغ با توجه به وضعیت شیوع بیماری آنفولانزای پرندگان اظهار داشت: با توجه به اینکه صادرات به عراق همچنان متوقف است؛ در بازار داخلی هیچ مشکلی در تامین تخم مرغ وجود ندارد و در حال حاضر هر کیلوگرم تخم مرغ درب واحدهای صنفی به قیمت 3900 تومان عرضه می شود؛ این در حالی است که قیمت تمام شده این محصول 4100 تومان است.

او در ادامه در پاسخ به این پرسش که تشکیل کمیته آنفولانزا به کجا رسیده است؟ ، بیان داشت: تشکیل این کمیته همچنان منتفی است چرا که وزارتخانه باید برای آن اقدام کند. حتی وضعیت برای رسیدگی به وضعیت واحدهایی که در شعاع چند کیلومتری واحدهای آلوده بودند هم مشخص نیست؛ چرا که این کمیته باید با حضور معاون اول رییس جمهور و یا شخص وزیر جهاد کشاورزی تشکیل شده و در آن در خصوص خسارات واحدها تصمیم‌گیری شود.

کد خبر : ۴۴۰۱۰۵