خبرگزاری کار ایران

وزیر اقتصاد مطرح کرد :

متاسفانه امسال درگیر حاشیه‌ها شدیم

وزیر اقتصاد گفت: متاسفانه ما امسال با حاشیه هایی مواجه شدیم که این حاشیه ها به سرمایه های اجتماعی صدمه زد که امیدواریم با گذر از آنها در بهبود وضع زندگی مردم بیش از پیش بکوشیم .

به گزارش ایلنا، علی طیب نیا در حاشیه بازدید از نمایشگاه الکامپ با بیان اینکه رشد اقتصادی بهار امسال در مقایسه با بهار 94 به 5.4 درصد رسید گفت : امسال تابستان رشد اقتصادی کشور در مقایسه با سه ماهه دوم سال 94 به بالای 9 درصد رسید .

وی گفت: رشد اقتصادی در شش ماهه اول امسال در مقایسه با شش ماهه اول سال 94 به 7.4 درصد رسید که این رقم را دیروز رئیس جمهور در سخنرانی خود خدمت مقام معظم رهبری نیز اشاره کرد .

وی افزود: ما امسال رشد اقتصادی 5 درصدی را هدف گذاری کرده بودیم و من اطمینان داشتم که به این هدف می رسیم و خوشبختانه فعلا از آن عبور کرده ایم .

وی گفت: امیدواریم در ادامه سال نه تنها این نرخ رشد حفظ شود بلکه به حوزه های مختلف اقتصادی تسری یابد.

طیب نیا با بیان اینکه رشد بخش کشاورزی حتی در زمان تحریم ها هم مثبت بود و منفی نشد گفت : در بخش صنعت نیز نرخ رشد مثبت شده و جهت گیری ما فعال کردن بخش مسکن است.

وی افزود: فعال شدن این بخش می تواند رشدی را ایجاد کند که در زندگی عامه مردم به سادگی لمس شود .

وی گفت: با کارهایی که انجام شده قرائن و پیش نشانگرهای فعال شدن بخش مسکن را می بینیم و ان شاالله در آینده نزدیک شاهد رشد بخش مسکن هم خواهیم بود.

وی با بیان اینکه ایران هم اینک بالاترین نرخ رشد را در کشورهای منطقه دارد افزود: در اجلاس وزرای اقتصادی کشورهای نفتی در بانک جهانی اعلام شد عملکرد ایران در مقابله با آثار کاهش قیمت نفت در تمامی کشورهای نفتی جهان موفق ترین بوده است.

وزیر اقتصاد با بیان اینکه کاهش قیمت نفت باعث افزایش تورم و کاهش نرخ رشد اقتصادی می شود گفت: با آنکه ما شدیدترین کاهش ها را در قیمت نفت تجربه کردیم اما فرآیند نزول تورم ادامه یافت و رشد اقتصادی ما که در زمستان سال گذشته مثبت شد همچنان در همین جهت حرکت می کند .

وی با بیان اینکه همه قوای ما و رسانه ها باید تلاششان در جهت اصلاح نظام اقتصادی ، بهبود زندگی مردم و افزایش نرخ رشد باشد افزود: من قبل از سال اعلام کردم که نسبت به سال 95 بسیار خوش بینم اما یک شرط دارد و آن اینکه اجازه ندهیم حاشیه ها بر متن غلبه کند .

طیب نیا گفت: متاسفانه ما امسال با حاشیه هایی مواجه شدیم که این حاشیه ها به سرمایه های اجتماعی صدمه زد که امیدواریم با گذر از آنها در بهبود وضع زندگی مردم بیش از پیش بکوشیم.

 

کد خبر : ۴۳۹۲۰۵