خبرگزاری کار ایران

بازدید وزیر کشاورز از مرکز پرورش ماهی در قفس خلیج فارس

asdasd
کد خبر : ۴۳۸۵۲۲

با حضور وزیر جهاد کشاورزی در قشم، از نخستین مرکز تولید و پرورش ماهی در قفس گونه های بومی ماهیان خلیج فارس با بهره مندی از دانش بومی بازدید به عمل آمد.

به گزارش ایلنا،  وزیر جهاد کشاورزی در بازدید از شرکت آبزی پروری و گردشگری هولدینگ دانش بنیان کشاورزی دانا در قشم گفت: برای پایداری و اقتصادی کردن تولید از طریق پروش ماهی در قفس باید زنجیره فعالیت و خدمات مرتبط با فن آوری آبزی پروری دریایی در حوزه پیشین و پسین در کشور بومی سازی و تولید شود.

مدیرعامل هلدینگ دانش بنیان کشاورزی دانا در این مراسم گفت:  برای اولین بار در کشور، دانش فنی پرورش ماهی در قفس بومی سازی شده و کلیه فرایندهای امکان سنجی و انتخاب سایت، مهندسی و طراحی و ساخت و نصب قفس ها و تجهیزات مرتبط به همت کارشناسان هولدینگ دانش بنیان کشاورزی دانا انجام پذیرفته و موفقیت های عظیمی در این زمینه حاصل شده است.

محسن مردی معتقد است: تکثیر و پرورش بچه ماهی در این سایت, در راستای فرمایشات مقام معظم رهبری بوده و میتواند تبلور بارز اقتصاد مقاومتی باشد. زیرا با راه اندازی این مرکز, علاوه بر ایجاد اشتغال برای بیش از ۲۰۰ نفر از افراد بومی و محلی به طور مستقیم و غیرمستقیم, تامین بچه ماهی برای استخرهای دیگر بدون نیاز به واردات, امکان پذیر خواهد بود.

مردی افزود: تاسیس سایت پرورش ماهی در قفس در قشم که با تلاش شبانه روزی و همت فرزندان این مرز و بوم به نتیجه رسید, بیش از 11 میلیارد تومان هزینه در بر داشته است.

در ادامه  احمد راستی، مدیرعامل شرکت آبزی پروری درنا مهر قشم, گفت: سایت مذکور که پیش از این توسط استاندار هرمزگان و رئیس سازمان شیلات کل کشور بازدید شده بود, با تولید تجاری گونه های بومی ماهیان خلیج فارس مانند شانک باله زرد و هامور, کار خود را آغاز کرده است.

احمد راستی, با تاکید بر بومی سازی دانش فنی تولید ماهی در قفس, افزود: در گذشته, تجربیات ناموفقی در زمینه پرورش ماهی در قفس در کشور با حضور مشاوران خارجی وجود داشته که اکنون به خاطر دستیابی به این دانش و خودکفایی در تولید ادوات مورد نیاز, نه تنها این مشکل برطرف شده, بلکه در حال حاضر امکان فروش و انتقال فناوری مذکور به کشورهای دیگر فراهم شده است.

راستی در پایان یادآور شد: ارتقای امنیت غذایی در سایه افزایش تولید به ویژه محصولات آبزی, امکان پذیر خواهد بود و بومی شدن دانش و فناوری مربوط به آن, میتواند همانند آنچه که امروز در این مرکز شاهد آن هستیم, راهکارهای موثر مدیریتی را برای مبارزه با بحران آب, ارائه دهد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز