خبرگزاری کار ایران

زنگنه اعلام کرد:

توسعه هفت میدان نفتی به روس‌ها سپرده شد

وزیر نفت از امضای یادداشت تفاهم توسعه دو میدان نفتی با گازپروم نفت روسیه خبر داد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایلنا، بیژن نامدار زنگنه پیش از آغاز مراسم امضای تفاهم نامه میان شرکت ملی نفت ایران و گازپروم روسیه گفت: روسیه با امضای هفت یادداشت تفاهم نامه نفتی بیشترین سهم را در مطالعات میادین نفتی ایران دارد.

وی اظهار داشت: اخیرا یک زمینه استراتژیک به زمینه‌های همکاری دو کشور اضافه شده است و آن هم همکاری سازنده در تنظیم بازار نفت است.

زنگنه نقش روس‌ها را در باز گرداندن ثبات به بازار نفت سازنده و قابل تقدیر دانست و افزود: در این خصوص تماس سران دو کشور بسیار تاثیرگذار بود.

وی همچنین به نقش روس‌ها در راهبری اوپک و غیراوپک اشاره کرد.

وزیر نفت با بیان اینکه روسیه بیشترین میادین نفت ایران را در قالب قرارداد به خود اختصاص داده است، اظهار داشت: لوک اویل برای توسعه میدان آب تیمور و منصوری ، زارو بژنفت برای میدان‌های آبان و پایدار غرب، تاتنفت برای میدان دهلران و تفاهم‌نامه مطالعه چنگوله و چشمه خوش هم با گازپرومنفت امضا می شود.

وی یادآور شد: عمده همکاری روسیه با صنعت نفت ایران به منظور افزایش ضریب بازیافت و توسعه این میادین است.

لازم به ذکر است ، مراسم امضای تفاهم نامه بین شرکت ملی نفت ایران و شرکت گازپروم نفت روسیه برای مطالعه توسعه میادین چشمه خوش و چنگوله با حضور وزیر نفت ایران و وزیر انرژی روسیه تا دقایقی دیگر آغاز می‌شود.

روز گذشته نیز نمایندگان از ایران و نمایندگانی از گازپروم، روس نفت، زاروبژنفت، لوک اویل در نشست کمیته مشترک ایران و روسیه حضور به هم رساندند.

کد خبر : ۴۳۷۴۶۶