خبرگزاری کار ایران

در ادامه سفر به جمهوری چک صورت گرفت؛

دیدار طیب‌نیا با رییس مجلس نمایندگان جمهوری چک

وزیر امور اقتصادی و دارایی کشورمان که به منظور شرکت در اجلاس کمیسیون مشترک اقتصادی ایران وچک به این کشور سفر کرده است، ظهر امروز با یان هاماچک رئیس مجلس نمایندگان جمهوری چک دیدار کرد.

به گزارش ایلنا، علی طیب‌نیا در این دیدار ضمن ابراز خرسندی از برگزاری  اجلاس کمیسیون مشترک اقتصادی و همکاری‌های رو به افزایش دو کشور در بخش اقتصادی، به ظرفیتها و قابلیت‌های چشمگیر کشورمان در حوزه های تجارت، انرژی، صنایع ومعادن و نیز موقعیت ممتاز کشورمان درمنطقه اشاره کرد.

وی خاطر نشان کرد: جمهوری اسلامی ایران با توجه به سابقه خوب فعالیت شرکت های جمهوری چک در ایران، از سرمایه گذاری شرکت های این کشور در ایران حوزه های مذکور استقبال می کند.

طیب نیا همچنین خواستار افزایش همکاری تعاملات بانکی بین دو کشور به عنوان پیش نیاز توسعه همکاری های اقتصادی گردید.

در ادامه این دیدار رئیس مجلس نمایندگان جمهوری چک با اشاره به روابط خوب و روبه رشد دو کشور و تبادل هیئت های مختلف سیاسی و اقتصادی بین دو کشور در سال جاری، بر گسترش هر چه بیشتر روابط در همه زمینه ها تاکید کرد.

" یان هاماچک" با ابراز خرسندی از برگزاری اجلاس کمیسیون مشترک اقتصادی بین ایران وچک، بر آمادگی و علاقه مندی شرکت های چکی برای سرمایه گذاری مشترک در حوزه صنایع به ویژه خودرو سازی و احداث خطوط ریلی در ایران تاکید کرد.

کد خبر : ۴۳۶۱۰۰