خبرگزاری کار ایران

نعمت‌زاده:

سوالات نمایندگان، وقت وزرا را می‌گیرد

وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: با گروه کشورهای اورآسیا در حال تفاهم هستیم که تا دو ماه دیگر تجارت ترجیحی را ایجاد کنیم و بعد از آن به سمت تجارت آزاد با کشورهای این حوزه روی بیاوریم.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایلنا، در چهارمین کنفرانس بین المللی مدیریت استراتژیک وزیر صنعت معدن و تجارت با اشاره به اهمیت مدیریت در فضای کسب و کار گفت: اگر به دنبال ایجاد صنعتی هستیم که رقابت‌پذیر باشد و همگام با تحولات روز دنیا حرکت کند باید مدیریت خود را به روز کنیم.

نعمت‌زاده در ادامه با اشاره به تاسیس مرکز آموزش مدیریت گفت: ما 40 سال قبل به این نتیجه رسیدیم که باید مرکزی برای آموزش مدیران وجود داشته باشد. بر همین اساس با همکاری دانشگاه هاروارد مرکزی تاسیس شد که الان تبدیل به دانشگاه امام صادق شده است و بسیاری از مدیران خوب کشور همچون شهید تندگویان فارغ التحصیل این مرکز هستند.

وی افزود: در زمان انقلاب فرهنگی من عضو کمیسیون فنی بودم و بارها مخالفت خود را از تعطیل کردن دانشگاه‌ها اعلام کردم. ما عقیده داشتیم که اصلاحات باید همزمان صورت گیرد اما متاسفانه پیشنهادات ما مورد قبول قرار نگرفت اما به سبب خلاء کشور از مدیران ، طرح کاروزی را آن زمان اجرا کردیم و توانستیم تا حدودی خلاء را پر کنیم.

وی در ادامه با اشاره به وضعیت کسب و کار در کشور گفت: وجود سالیانه 12 تا 13 میلیون چک برگشتی در کشور تاسف برانگیز است. چرا ما باید به زور سامانه افراد را کنترل کنیم که به چه کسی دسته چک بدهند و چه کسی نگیرد متاسفانه برخی از مدیران ما امروز لاابالی شده‌اند و حتی به امضای خودشان اهمیت نمی‌دهند. سرمایه یک مدیر ملک و املاک نیست بلکه اعتباری است که توانسته ایجاد کند.

نعمت‌زاده تصریح کرد: همین رفتارها سبب شده که در مقابل بانک‌ها برای کوچک‌ترین وامی وثیقه دریافت کنند و حتی امروز کار به آنجا رسیده که پروژه‌های جدیدی مانند وثیقه سهل البیع به وجود آمده، همین عامل سبب شده که ما امروز بین مدیران درگیری داشته باشیم.

وزیر صنعت ادامه داد: ما با گروه کشورهای اورآسیا در حال تفاهم هستیم که تا دو ماه دیگر تجارت ترجیحی را ایجاد کنیم و بعد از آن به سمت تجارت آزاد با کشورهای این حوزه روی بیاوریم. اگر خواهان پیشرفت هستیم باید همین تفاهم‌نامه‌ها را با کشورهای عضو اتحادیه اروپا نیز امضا کنیم.

وی ادامه داد: در حالی ما شعار ثبات می‌دهیم که قوانین ما سالی دو بار اصلاحیه می‌خورد و از طرف دیگر بعضی موقع‌ها کار از تفریط می‌گذرد و مدیران را مواخذه می‌کنند. پرسیدن سوال حق مجلس است اما نه به آن شدتی که وزیر وقت نکند به کارهای روزانه‌اش برسد. روز گذشته آقای طیب‌نیا به من گفتند این هفته باید به 24 سوال نمایندگان مجلس جواب بدهم. متاسفانه این قبیل کارها فرصت فعالیت را از وزیر و مدیران می‌گیرد.

کد خبر : ۴۳۵۱۸۷