خبرگزاری کار ایران

معاون وزیر جهاد کشاورزی:

دولت یازدهم اقدامات مناسبی برای ذخیره کالاهای استراتژیک انجام داده است

معاون وزیر جهاد کشاورزی گفت: با اقدامات خوب، مناسب و بهنگام دولت تدبیر و امید هم اینک در زمینه تامین و ذخیره سازی کالاهای استراتژیک هیچ نگرانی در کشور وجود ندارد.

به گزارش ایلنا، علی قنبری در مراسم تودیع و معارفه مدیر شرکت غله و خدمات بازرگانی استانهای سه گانه خراسان در مشهد گفت: کشور در سال 1392 به لحاظ ذخایر استراتژیک وضعیت خوبی نداشت و به عنوان نمونه در بعضی استانها ذخیره گندم کمتر از یک ماه بود اما امروز برای 20 ماه ذخیره گندم وجود دارد که ایجاد ثبات می کند.

مدیرعامل شرکت بازرگانی دولتی ایران به پرداخت یارانه به بخشی از تولیدات داخلی در همه کشورهای جهان اشاره و بیان کرد: در ایران نیز به گندم و برخی دیگر از محصولات کشاورزی که از جایگاه مهم دارند یارانه پرداخت می شود. اعتقاد بر این است که باید به تولیدکننده توجه کرد چنانکه وجود رقابت نیز ضرورت دارد.

وی ادامه داد: برای صادرات سه میلیون تن گندم با اولویت آرد شده که صرفه اقتصادی بیشتری داشته باشد برنامه ریزی شده و پیگیر دریافت مجوزهای لازم می باشیم.

در این مراسم حمیدرضا نوری گرمرودی به عنوان سرپرست شرکت غله و خدمات بازرگانی منطقه پنج کشور شامل استانهای خراسان شمالی، خراسان رضوی و خراسان جنوبی معرفی و از خدمات ایرج حسنپور تقدیر شد.

 

کد خبر : ۴۳۴۲۲۳