خبرگزاری کار ایران

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس به ایلنا خبر داد:

ممکن است برنامه ششم را به دولت برگشت بزنیم

پور ابراهیمی گفت: امکان دارد که مجلس لایحه برنامه ششم را به دولت بازگرداند و برای یک سال دیگر برنامه پنجم را تمدید کند.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی ایلنا، در مورد بودجه  سال 96  گفت: مطابق اخباری که شنیدیم قرار است بودجه، چهاردهم آذرماه به مجلس ارائه شود که اگر این امر صورت بگیرد اتفاق خوبی است زیرا نشان‌دهنده انضباط مالی دولت است.

پورابراهیمی ادامه داد: با توجه به نحوه ارائه برنامه ششم به مجلس من امیدواری زیادی به اجرایی بودن آن ندارم. ما از همان ابتدا اعلام کردیم که این نوع ارائه، دارای اشکالات محتوایی و شکلی است که در هنگام بررسی نیز مجلس با مشکلاتی روبرو شد.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: چون از همان ابتدا دولت خشت اولیه این برنامه را کج گذاشت در ادامه، مجلس هر چقدر تلاش می‌کند نمی‌تواند آن کیفیت لازم را داشته باشد.

پور ابراهیمی ادامه داد: با وجود این مشکلات امکان دارد که مجلس لایحه را به دولت بازگرداند و برای یک سال دیگر برنامه پنجم را تمدید کند.

وی ادامه داد: من فکر می‌کنم کیفیت لازم در برنامه ششم وجود ندارد بر همین اساس هیچ ایرادی ندارد که دوباره برنامه پنجم را تمدید کنیم اما در نهایت خروجی کمیسیون تلفیق باعث تصمیم‌گیری نهایی خواهد شد که نهایتاً 15 آذر تکلیف آن  مشخص خواهد شد.

پور ابراهیمی در مورد آخرین روند بررسی FATF افزود: در مورد FATF کمیسیون تخصصی در حال بررسی آن است و جلسات کمیسیون به طور مرتب برگزار می‌شود و در نهایت ما گزارش خود را به هیات رئیسه ارائه می‌دهیم و  آنها باید تصمیم بگیرند که این گزارش در صحن خوانده شود یا خیر.

کد خبر : ۴۳۳۹۲۲