خبرگزاری کار ایران

اژه‌ای در جمع خبرنگاران:

پرونده زنجانی هنوز منجر به صدور حکم نشده است / تلاش برای یافتن مقصرین حادثه قطار

اژه ای درباره لغو حکم اعدام بابک زنجانی گفت: این موضوع رسما از سوی معاون دیوان عالی کشور تکذیب شد. پرونده این شخص هنوز منجر به صدور حکم نشده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا،‌ غلامحسین محسنی اژه‌ای در حاشیه مراسم تحلیف کارآموزان قضایی در جمع خبرنگاران با اشاره به تلاش‌های صورت گرفته در راستای فرمایشات رهبری برای رسیدگی به حادثه‌دیدگان قطار گفت: دولت باید دو کار قابل توجه را به فوریت انجام دهد؛ یکی رسیدگی به مجروحان و کمک به خانواده‌های داغدار تا به هر طریقی که ممکن است، با توجه به داغی که دیدند، دیگر مشکلات جانبی نداشته باشند.

او افزود: دولت باید تمهیداتی بیاندیشد که در آینده ما با چنین حوادثی روبرو نباشیم. البته در دولت و دستگاه قضا و مجلس در جهت شناسایی افراد مقصر موثر تلاش می‌کنیم تا بدون هیچ اغماضی و با فوریت آنچه که رییس قوه قضاییه از دادگستری خواستند، انجام شود.

محسنی اژه‌ای گفت: در همین رابطه هم سه نفر دستگیر شدند و به دنبال آن هستیم اگر افراد دیگری هم مقصر هستند، برخورد لازم با آن‌ها صورت گیرد و این کار باید زود انجام گیرد و شامل مرور زمان نشود.

او درباره لغو حکم اعدام بابک زنجانی گفت: این موضوع رسما از سوی معاون دیوان عالی کشور تکذیب شد. پرونده این شخص هنوز منجر به صدور حکم نشده است.

معاون اول قوه قضائیه در مورد اتمام حجت قوه قضائیه به دولت برای معرفی متخلفان فیش‌های حقوقی گفت: از طرف دولت هیچ پرونده‌ای به قوه قضاییه ارائه نشده است و از طرف قوه قضاییه هم تا جایی که اطلاع دارم به عنوان اینکه کسی را متهم قلمداد کرده باشند، اتفاقی نیافتاده است. البته از سازمان اطلاعات سپاه پاسداران انقلاب اسلامی نیز در این زمینه گزارشی به دادستان تهران ارائه شده است. بعضی از افراد که دادستان تشخیص داده در معرض اتهام قرار دارد، احضار شده‌اند.

او درباره دو وزیری که هنوز لیست اموالشان را کامل نکرده‌اند، گفت: لیستشان را ارائه کردند اما ناقص بود نقص آن را هنوز رفع نشده که باید تکمیل شود.

 

کد خبر : ۴۳۲۸۷۷