خبرگزاری کار ایران

نایب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس:

دولت در کنترل تورم و ثبات ارز موفق عمل کرده است

لارگانی گفت: دولت در برخی حوزه‌ها مانند کنترل تورم و ثبات ارز انصافا موفق عمل کرده و توانسته آن از هم گسیختگی که پیش از این بر این حوزه ها حاکم بود را کنترل کند.

نایب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی ایلنا؛ در خصوص عملکرد دولت یازدهم در سه سال گذشته گفت: دولت در برخی حوزه‌ها مانند کنترل تورم و ثبات ارز انصافا موفق عمل کرده و توانسته آن از هم گسیختگی که پیش از این بر این حوزه ها حاکم بود را کنترل کند.

موسوی لارگانی ادامه داد: در بحث رونق اقتصادی، تولید و اشتغال دولت نتوانست موفق باشد به طوری که مرکز آمار اعلام کرده یک و نیم درصد آمار بیکاری افزایش پیدا کرده است این در حالی است که ما اعتقاد داریم این آمار بیشتر است زیرا شاخص این مرکز بر این اساس است که اگر هر فرد روزی یک ساعت یا در هفته 40 ساعت کار کند؛ شاغل محسوب می‌شود.

از طرف دیگر دولت اعلام کرده افرادی که درآمد آنها کمتر از یک و نیم میلیون تومان است زیر خط فقر هستند پس این چهار ساعت باید این مبلغ را پوشش دهد.

وی افزود: امروز کارگر ساده به ازای هر ساعت 30 هزار تومان حقوق می‌گیرد حتی اگر 100 هزار تومان بگیرد بازهم نمی‌تواند هزینه‌های زندگی امروز را پوشش بدهد.

لارگانی در پاسخ به این سوال که آیا مجلس به دنبال تغییر این شاخص و اصلاح آمار نیست، گفت: این موضوع مربوط به کمیسیون اجتماعی مجلس است و من هم پیگیر آن هستم.

کد خبر : ۴۳۲۶۱۳