خبرگزاری کار ایران

معاون اجرایی بازرسی کیفیت عنوان کرد:

نارضایتی 30 درصدی مردم از خدمات پس از فروش لوازم خانگی

asdasd
کد خبر : ۴۳۲۴۸۲

تاجیک گفت: بر اساس قانون حمایت از مصرف کننده، 20 شرکتی که از طرف وزارت صنعت به ما معرفی شده بود را به صورت پایلوت مورد بررسی قرار دادیم.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایلنا، صبح امروز در نشست خبری معاون اجرایی مدیرعامل و مدیر مهندسی بازرسی خدمات شرکت بازرسی کیفیت، نتیجه بررسی پایلوت این شرکت از 20 شرکت عرضه کننده لوازم خانگی اعلام شد.

 سعید تاجیک اظهار داشت: ما بر اساس قانون حمایت از مصرف کننده مصوب سال 1388 که در آن چهار گروه لوازم خانگی، خودرو، ماشین آلات راه سازی و کشاورزی و ماشین آلات معدنی ملزم به داشتن خدمات پس از فروش شدند و آیین نامه اجرایی آن توسط هیئت وزیران ابلاغ شد، 20 شرکت را که از طرف وزارت صنعت به ما معرفی شد را به صورت پایلوت مورد بررسی قرار دادیم.

 افزود: در این طرح 400 نمایندگی مورد بررسی قرار گرفت و با 15 هزار نفر تماس گرفته شد و در مورد کیفیت و خدمات مورد بررسی قرار گرفتند.

معاون اجرایی شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران با بیان اینکه طرح پایلوت مذکور در مورد شرکت‌های بزرگ به انجام رسیده است، خاطر نشان کرد: قطعا اگر شرکت‌های کوچک‌تر نیز مورد بررسی قرار گیرند ضعف های عمده خدماتی در بازار مشهود می‌شود و باید بدانیم که در حال حاضر ۳۰۰ شرکت عرضه کننده لوازم خانگی در ایران وجود دارد.

تاجیک در ادامه با اشاره به اینکه شاخص‌ها در این بررسی به چهار دسته کیفیت خدمات، سرعت خدمات، هزینه خدمات و میزان رضایت مردم تقسیم بندی شده است، اعلام کرد: 70 درصد مردم از وضعیت خدمات پس از فروش لوازم خانگی رضایت دارند، و وضعیت رضایت‌مندی از تعمیرگاه‌ها و نمایندگی‌ها در سطح 52 درصدی است که ضعف عمده در این بخش مربوط به نیروی انسانی و کیفیت تعمیرات است و بالاترین امتیاز نیز مربوط به تجهیزات تعمیرات است.

وی با تاکید بر اینکه دستورالعمل شرایط، ضوابط و ارزیابی خدمات پس از فروش لوازم خانگی برگرفته از قانون حمایت از حقوق مصرف کنندگان است، عنوان کرد: با این دستورالعمل شرکتها در چهار سطح کلی سه ستاره (امتیاز 85 تا 100)، دو ستاره (امتیاز 70تا 85 )، یک ستاره (امتیاز 50 تا 70) و شرکت‌های با حداقل استاندارد (امتیاز پایین‌تر از50 ) رتبه بندی می‌شود و باید اعلام کنیم که هیچ شرکتی در وضعیت کیفی سه ستاره و دو ستاره قرار ندارد؛ بنابراین هدف‌گذاری رسیدن شرکت به کیفیت سطح یک یعنی سه ستاره دار شدن است و منتظر دستورالعمل نهایی و ابلاغ آن هستیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز