خبرگزاری کار ایران

یک مقام مسئول به ایلنا خبر داد:

ایستگاه شاهرود مجهز به سامانه CTCبود/ تاخیر در حرکت سایر قطارهای مسیر/ حضور وزیر راه در محل سانحه

asdasd
کد خبر : ۴۳۲۱۸۵

مدیر کل روابط عمومی شرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه ایستگاه شاهرود مجهز به سیستم CTC بوده است، گفت: خط راه آهن محل وقوع سانحه برخورد دو رام قطار مسافری در ایستگاه شاهرود هنوز بازگشایی نشده و احتمال تاخیر در حرکت سایر قطارها وجود دارد.

طبح امروز دو رام قطار مسافری تبریز – مشهد متعلق به شرکت رجا و قطار محلی سمنان- مشهد در ایستگاه هفت خوان شاهرود حد فاصل دامغان و سمنان به یکدیگر برخورد کردند که در این سانحه طبق آمارهای اعلام شده تا کنون دست کم 10 نفر کشته شده اند که 4 نفر از آنها از ماموران فنی راه آهن هستند.

صادق سکری در گفت وگو با خبرنگار اقتصادی ایلنا با بیان اینکه عباس آخوندی، وزیر راه و شهرسازی در حال حرکت به سمت محل سانحه ریلی امروز است، اظهار داشت: تیم کمیسیون سوانح ریلی در حال حاضر در محل سانحه حضور دارند و به زودی وزیر راه و شهرسازی هم در محل سانحه برای بررسی علت سانحه حضور پیدا می کند.

وی در پاسخ به این سوال که آیا مسیر مجهز به سیستم CTC  (مرکز کنترل الکترونیکی راه آهن )بوده است، گفت: این مسیر مجهز به سامانه CTC است و باید منتظر اعلام علت وقوع این سانحه پس از بررسی های کارشناسانه باشیم.

این مقام مسئول با بیان اینکه در پی این سانحه خط آهن این مسیر دچار آسیب های جدی شده است، ادامه داد: با توجه به آسیب های وارده به این خط بازگشایی مسیر کمی زمانبر است و مسئولان در تلاش هستند که در کم ترین بازه زمانی خز بازگشایی شود.

وی ادامه داد: این خط تا اطلاع ثانوی مسدود است و احتمال تاخیر برای برنامه حرکت سایر قطارها این مسیر وجود دارد.

سکری با ابراز همدردی با خانواده های جانباختگان و مجروحان این سانحه ، گفت: علت سانحه در حال بررسی است و با عوامل بروز این سانحه به شدت برخورد خواهیم کرد.           

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز