خبرگزاری کار ایران

دبیر ستاد عتبات عالیات شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور خبر داد:

تامین آب شرب زائران اربعین حسینی در سه مرز مهران، شلمچه و چزابه

دبیر ستاد عتبات عالیات شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور گفت: وزارت نیرو، آب بهداشتی و شرب زائران اربعین حسینی در سه مرز مهران، شلمچه و چزابه را تامین می‌کند.

به گزارش ایلنا، "جواد خادمی" جانشین قرارگاه اربعین حسینی و دبیر ستاد عتبات عالیات در شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور با بیان این مطلب که، حماسه اربعین حسینی به عنوان یک فرهنگ ارزشی برای نظام جمهوری اسلامی شناخته شده و دولت دستور داده تا تمام دستگاه‌های اجرایی با امکانات لازم در اختیار زائران اباعبدالله الحسین (ع) باشند، گفت: وزارت نیرو نیز از این امر مستثنی نیست و وزیر نیرو از سال گذشته ابلاغ کرده تا مسئولیت تأمین آب شرب و بهداشتی مرزهای شلمچه، چزابه و مهران را شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور عهده دار شود.

وی ادامه داد: در راستا ستادی تحت عنوان ستاد اربعین تشکیل شد که فرماندهی آن به عهده مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور در سه مرز مذکور گذاشته شد و وزارت نیرو با همت تمام همکاران و مدیران عامل شرکت‌های آب و فاضلاب و زیر نظر وزیر نیرو به تأمین نیاز آبی زائران بپردازند.

خادمی ادامه داد: در مرز مهران شرکت آب و فاضلاب کشور حدود 20 تانکر آبرسان را مستقر کرده تا تأمین آب شرب زائران از مهران تا شهر بصره عراق را تأمین کند.

وی اضافه کرد: یک دستگاه بسته‌بندی آب به ظرفیت تولید ساعتی 7200 لیوان 250 سی سی در مرز مهران استقرار پیدا کرده و دو اکیپ بهداشت آب برای نمونه برداری بهداشتی لحظه ای آب نیز در مرز مهران مستقر هستند.

جانشین قرارگاه اربعین حسینی ادامه داد: دو دستگاه بسته بندی کیسه ای آب نیز در خاک عراق و ایران مستقر هستند و حدود 200 نفر از پرسنل شرکت‌های آب و فاضلاب از استان‌های مختلف نیز در مرز مهران حضور دارند.

وی گفت: امسال به جهت رعایت مسائل امنیتی با توجه به تاکیدات مقام عالی وزارت، برای همکاران در مرزهای شلمچه، چزابه و مهران اونیفرم یکدست با آرم عتبات و عالیات وزارت نیرو تدارک دیدیم.

خادمی اضافه کرد: در مرز شلمچه و چزابه نیز همین امکانات مشابه را مستقر کرده‌ایم و حدود 25 تانکر آبرسان نیز در مرزهای شلمچه و چزابه مستقر شده‌اند و با توجه به اینکه چزابه فاقد آب پایدار و لوله کشی است، دو دستگاه بسته بندی آب در چزابه مستقر شده و حدود 150 نفر از همکاران نیز در چزابه و شلمچه به خدمتگزاری اشتغال دارند.

وی با اظهار اینکه، برای هریک از مرزهای چزابه، شلمچه و مهران پیش بینی دو میلیون بطری آب ذخیره شده است گفت: در برنامه وزارت نیرو پیش بینی شده است تا 5 میلیون بطری آب نیز به کربلا و نجف ارسال شود.

 

*آب‌رسانی در مرز مهران تا 10 روز پس از اربعین

در ادامه این گفت و گو، مهندس "سالم حسنی" مدیر آب و فاضلاب شهر مهران نیز با اشاره به اینکه در حال حاضر حدود 32 دستگاه تانکر از تمامی شرکت‌های آب و فاضلاب کشور اعزام شده‌اند تا توزیع آب مابین موکب‌ها در منطقه مرزی مهران تا داخل عراق را به عهده دارند گفت: هزینه این طرح از آب و فاضلاب کل کشور تأمین شده و تا 10 روز بعد از برگزاری مراسم اربعین این وظیفه را ادامه خواهند داد.

وی تصریح کرد: این تانکرها روزانه حداقل آب آشامیدنی مورد نیاز 150 هزار نفر را تأمین می‌کنند.

حسنی منبع تغذیه این تانکرها را از یک خط انتقال آب به قطر 200 میلیمتر و به فاصله 19 کیلومتر از مخازن تا پایانه مرزی دانست و افزود: این تانکرها از علمک هایی که در 4 یا 5 کیلومتری خارج شهر مهران تعبیه شده آبگیری کرده و تا فاصله 20 کیلومتر داخل خاک عراق را آبرسانی می‌کنند.

 

کد خبر : ۴۲۹۶۶۶