خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل بورس کالای ایران در گفتگو با ایلنا:

مخالف عرضه‌های خرد برنج در بورس کالا هستیم/ بحران شکر با کمک بورس کالا تمام شد

مدیرعامل بورس کالا با بیان اینکه ما موافق عرضه های قطره چکانی در بورس کالا نیستیم گفت: برای اینکه تلاطمی در قیمتها نداشته باشیم با عرضه های عمده در محصول برنج موافقیم.

حامد سلطانی نژاد در گفتگو با خبرنگار اقتصادی ایلنا در خصوص سهم معاملات بورس کالا در بازار سرمایه ایران  گفت: طی شش ماهه گذشته بورس کالا حدود 36 درصد از کل معاملات بازار را به خود اختصاص و رتبه برتر را به لحاظ ارزش معاملات کسب کرد که یک بخشی از آن تحت تاثیر قراردادهای آتی سکه و تلاطم هایی بود که در قیمت طلا شاهد بودیم و یک بخش کوچکی از آن نیز به دلیل افزایش عرضه‌های محصولات کشاورزی و سایر محصولات در بازاز فیزیکی است.

وی افزود: پیش‌بینی می‌شود رقم معاملات بورس کالا تا پایان سال نسبت به سال گذشته افزایش چشمگیری داشته باشد.

سلطانی نژاد در مورد معاملات برنج در بورس کالا افزود: هم اکنون نیز معاملات برنج در بورس کالا در دست انجام است اما مسئولین شرکت بازرگانی می‌خواستند برنج را در قالب عرضه های کوچک در بورس کالا عرضه کنند که ما از آنها خواستیم برای تنظیم بازار برنج وارداتی را در عرضه های بزرگتر قرار دهند تا مردم بتوانند خرید داشته باشند.

 مدیرعامل بورس کالا با بیان اینکه ما موافق عرضه های قطره چکانی در بورس کالا نیستیم، گفت: برای اینکه تلاطمی در قیمت‌ها نداشته باشیم با عرضه های عمده در محصول برنج موافقیم.

وی همچنین در خصوص شکر افزود: شکر وارداتی تنها در شش ماهه اول سال وارد کشور می‌شود و مورد مبادله قرار می‌گیرد وخوشبختانه تلاطم و نوسان قیمت شکر را پشت سر گذاشته و بحران شکر با کمک بورس کالا به اتمام رسید.

 

کد خبر : ۴۲۹۵۰۶