خبرگزاری کار ایران

استاندار لرستان در آیین افتتاح طرح‌های آب‌رسانی روستایی توسط معاون اول رییس‌جمهور خبر داد:

اجرای ۱۸۳ پروژه آب‌رسانی روستایی در استان لرستان

استاندار لرستان در آیین افتتاح طرح‌های آب‌رسانی روستایی توسط معاون اول رییس‌جمهور از اجرای ۱۸۳ پروژه آب‌رسانی روستایی با اعتباری بالغ بر ۳۷ میلیارد تومان در این استان خبر داد.

به‌گزارش ایلنا، آب‌رسانی به ۱۱ روستای لرستان در قالب ۵ پروژه آب‌رسانی صبح امروز با دستور معاون اول رییس‌جمهور و وزیر نیرو به صورت ویدئوکنفرانس افتتاح شد.

هم‌زمان با این آیین، استاندار لرستان نیز در محل بهره‌برداری از این طرح‌ها نیز حضور یافت و پس از انجام آیین افتتاح در سخنانی اظهار داشت: استان لرستان در سال‌های گذشته از رشد و توسعه خوبی برخوردار شده است. طرح‌های آزاد راه خرم‌آباد – اراک در ۵ کارگاه مختلف و احداث راه آهن خرم‌آباد - دورود از جمله طرح‌هایی است که می‌تواند زمینه رشد و توسعه بیشتر استان را فراهم کند.

"هوشنگ بازوند" افزود: در راستای آب‌رسانی روستایی و در قالب طرح‌های اقتصاد مقاومتی نیز ۱۸۳ پروژه آب‌رسانی روستایی با اعتباری بالغ بر ۳۷ میلیارد تومان در دست اجرا است که در سال جاری و تاکنون ۳۵ روستا از نعمت آب شرب سالم بهره‌مند شده‌اند.

وی اضافه کرد: هم‌زمان با استان‌های یاد شده نیز در روز جاری ۱۱ روستا از نعمت آب شرب سالم بهره‌مند شده‌اند و ۶۶ روستا نیز تا دهه فجر از این نعمت بهره‌مند خواهند شد؛ مابقی روستاها نیز تا خرداد ماه سال آینده آب‌رسانی می‌شوند.

بازوند با اشاره به آب‌رسانی با تانکر به ۱۸۰ روستای استان در سال ۹۲ اظهار داشت: با اقدام‌های انجام شده در حال حاضر تنها ۱۴ روستای استان توسط تانکر آب رسانی می‌شود.

وی خاطر نشان کرد: در سال ۹۲ در استان لرستان ۱۴۲ روستای فاقد آب شرب وجود داشته است؛ در حالی‌که در حال حاضر تنها ۴۸ روستای بالای ۲۰ خانوار از نعمت آب شرب سالم بهره مند نیستند.

بازوند در پایان مشکل آب رسانی به شهرستان کوهدشت را از چالش‌های بزرگ استان لرستان دانست و افزود: امیدواریم با دستور ویژه هیات دولت و شخص رییس‌جمهوری، عملیات اجرایی طرح سد معشوره آغاز شود تا بتوان مشکل آب شرب این شهرستان را حل کرد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی لرستان نیز در خصوص این طرح‌ها اظهار داشت: با تلاش‌های انجام شده ۵ پروژه آب‌رسانی روستایی با جمعیتی بالغ بر ۱۰ هزار و ۴۹۰ نفر در قالب ۱۱ روستا از نعمت آب شرب سالم بهره مند شدند.

"علیرضا کاکاوند" افزود: بر اساس برنامه‌ریزی انجام شده در روز جاری، مجتمع آب رسانی روستایی طالقان خرم آباد با ۱۱ روستا، آب رسانی روستای ونایی بروجرد با جمعیت بیش از شش هزار نفر، پروژه خمه سفلی الیگودرز با ۸۴۹ نفر جمعیت، پروژه سراب احمدوند دلفان با دو روستا و پروژه نصرت آباد ازنا با یک روستا از خدمات شرکت آبفار بهره‌مند شدند.

وی خاطرنشان کرد: شرکت آبفار لرستان در راستای اجرای طرح‌های آب رسانی روستایی و رفع محرومیت از نقاط دوردست استان، طرح‌های مختلفی را در دست اجرا دارد که در زمینه آب رسانی روستایی و اجرای طرح‌های اقتصاد مقاومتی در کشور توانسته است مقام نخست کشور را کسب کند.

 

کد خبر : ۴۲۹۳۳۲