خبرگزاری کار ایران

150 میلیارد ریال در زمینه ارتباطات و فناوری در خوزستان سرمایه گذاری شد

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: در سفر به خوزستان حدود 150 میلیارد ریال در بخش «آی سی تی» و طرح های ارتباطات و فناوری سرمایه گذاری شد.

به گزارش ایلنا محمود واعظی در جمع خبرنگاران در شهرستان شوش در خوزستان گفت: رویکرد و نگاه دولت تدبیر و امید به خوزستان به واسطه ایستادگی مردم این استان در هشت سال دفاع مقدس، ویژه است.

وی ادامه داد: تلاش دولت یازدهم رفع محرومیت از مناطق مختلف خوزستان است چرا که مردم این استان حق بزرگی به گردن دولت و نظام دارند.

واعظی همچنین با تجلیل از ایستادگی و مقاومت مردم شوش در هشت سال دفاع مقدس اظهار کرد: فداکاری مردم این شهرستان در دوران جنگ تحمیلی هرگز فراموش نخواهد شد و دولت نیز تلاش می کند نیازمندی و مطالبات مردم این شهرستان را تامین کند.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات افزود: در زمینه ارتباطات مخابراتی و اینترنت کارهای خوبی در استان خوزستان و شهرستان شوش صورت گرفته و طبق بررسی به عمل آمده تمام روستاهای این شهرستان از شبکه ارتباط تلفنی بهره مندند؛ ضمن اینکه برخی روستاهای شوش به اینترنت متصل هستند.

واعظی افزود: تمام روستاهای بالای 20 خانوار شهرستان شوش تا پایان دولت یازدهم به شبکه اینترنت متصل خواهند شد.

وی همچنین به مشکل آنتن دهی تلفن همراه در جاده های شوش و برخی جاده های استان خوزستان اشاره کرد و گفت: این مشکل بررسی شده و رفع خواهد شد.

واعظی در سفر به شهرستان شوش در شمال استان خوزستان به زیارت حرم حضرت دانیال نبی(ع) رفت و با تامین فیبرنوری برای این حرم، موافقت کرد.

شهرستان شوش با 220 روستا و بیش از 200 هزار نفر جمعیت در شمال خوزستان واقع است.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات بر اساس برنامه کاری حضور در شورای اداری چند شهرستان استان خوزستان را در برنامه دارد.

محمود واعظی وزیر ارتباطات و فناوری به منظور انعقاد تفاهم نامه همکاری با شرکت های خصوصی در بخش ict، بهره برداری از پروژه های بخش ارتباطات و فناوری، بهره برداری از مجتمع ict در خوزستان، بازدید از زیرساخت های ایجاد شده این بخش در پایانه مرزی شلمچه و حضور در جلسه شورای اداری شهرستان آبادان وارد خوزستان شد.

 

کد خبر : ۴۲۸۰۸۳