خبرگزاری کار ایران

مدیر عامل توزیع برق استان تهران در گفت‌وگو با ایلنا:

نقش نیروگاه‌های CHP در پدافند غیرعامل / متقاضیان همچنان در صف دریافت تسهیلات

بربند گفت: از 200 مگاوات مجوزی که برای تولید نیروگاه تولید پراکنده احداث شده فقط 45 مگاوات به نتیجه رسیده و بقیه در صف تسهیلات هستند

علی بربند مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق نواحی استان تهران در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی ایلنا درباره احداث نیروگاه‌های تولید پراکنده و CHP گفت: ما در حوزه توزیع شهرستان های استان تهران بالای 200 مگاوات مجوز احداث نیروگاه کوچک و تولید پراکنده صادر کردیم  که فقط 45 مگاوات که نیازی به وام نداشتند به نتیجه رسیده و بقیه در صف دریافت تسهیلات از صندوق توسعه ملی هستند.

وی تصریح کرد: نگاه ما این است که نیروگاه‌های CHP و تولید پراکنده علاوه بر اینکه به تامین انرژی کمک می‌کند به لحاظ پدافند غیر عامل نیز می‌تواند موثر واقع شود که مشکل بلایای طبیعی را رفع کرده و زمانی شبکه از دست می‌رود این نیروگاه‌هایی که در محل هستند سریع‌تر راه اندازی می‌شود.

بربند خاطرنشان کرد: در شرایط حوادث غیرمترقبه با این نیروگاه‌ها می‌توانیم نقاط حساس مثل بیمارستان‌ها و مراکز مهم را وارد مدار کنیم تا مسئولین شرکت برق شبکه را برگردانند.

وی اظهار داشت: نیازمندی به این نیروگاه‌ها دومنظوره است لذا با توجه به اهمیت این نیروگاه‌ها به لحاظ امنیتی اعتقاد ما این است که باید در اولویت قرار گیرد و به محض اینکه سرمایه گذار  مراجعه می‌کند باید بتوانیم تسهیلات بدهیم تا در مدت کوتاهی بعد از پرداخت تسهیلات تبدیل به نیروگاه شود.

مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق نواحی استان تهران بیان داشت: این نیروگاه‌ها قابلیت نصب سریع دارند، زمان بر نیستند، در زمان پیک تابستان به ما کمک می‌کنند و همچنین منجر به اشتغالزایی می‌شوند.

وی هزینه نصب این نیروگاه‌ها را برای هر کیلووات 750 دلار عنوان کرد که  20 درصد آن آورده سرمایه گذار و  80 درصد نیز می‌توانند از منابع صنودق توسعه ملی استفاده کنند.

 

کد خبر : ۴۲۷۸۹۸