خبرگزاری کار ایران

افتتاح نخستین «آهن اسفنجی» فولادهای استانی، توسط معاون اول رییس جمهور

معاون اول رییس جمهوری، دقایقی پیش نخستین کارخانه آهن اسفنجی از طرح های استانی فولاد را به طور رسمی افتتاح کرد. به گزارش روابط عمومی سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو)، دکتر اسحاق جهانگیری با حضور در سایت فولاد سفید دشت چهار محال و بختیاری، کارخانه آهن اسفنجی سفید این شرکت را مورد بهره برداری قرار داد.

به گزارش ایلنا، در این مراسم که محمد رضا نعمت زاده وزیر صنعت معدن و تجارت، مهدی کرباسیان رییس هیات عامل ایمیدرو،‌ بهرام سبحانی مدیر عامل فولاد مبارکه و جمعی از مدیران استانی و شرکت های مختلف حضور داشتند،‌ معاون اول رییس جمهوری، از بخش های مختلف این نخستین کارخانه از فولادهای استانی، دیدن کرد.

وی پس از آن برای ایراد سخنرانی، وارد، سالن مراسم افتتاحیه شد.

طرح آهن اسفنجی فولاد سفیددشت، که توسط ایمیدرو از حالت سکون چند ساله خارج شد، پس از انتظار 9 ساله در دولت تدبیر و امید به مدار تولید پیوست. ایمیدرو، طبق برنامه ریزی صورت گرفته، دیگر طرح های استانی فولاد را در نوبت راه اندازی دارد. 65درصد از سهام این شرکت در اختیار شرکت فولاد مبارکه و مابقی در اختیار ایمیدرو است.

پیش از راه اندازی این کارخانه، چالش های مربوط به تامین آب و انرژی با همکاری مسوولان محلی، استانی و عالی دولت برطرف شد.‌

این کارخانه با استفاده از متخصصان داخلی و در راستای اقتصاد مقاومتی احداث شده است. می‌توان ادعا کرد که بخش معدن و صنایع معدنی خود را پیشتاز اقتصاد مقاومتی می‌داند.

 

کد خبر : ۴۲۶۹۰۰