خبرگزاری کار ایران

رئیس اتحادیه تولیدکنندگان وصادرکنندگان طلا و جواهر به ایلنا خبر داد:

نقش انتخابات آمریکا و حوادث سوریه در افزایش قیمت طلا

عباداله محمدولی گفت: تا هفته آینده و با اتفاقات پیش رو در حلب سوریه و انتخابات آمریکا شاهد افزایش مجدد بهای طلا خواهیم بود.

عباد الله محمدولی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا در مورد افزایش بهای طلا طی روزهای گذشته اظهار داشت: طی هفته‌های گذشته شاهد سقوط قیمت طلا در بازارهای جهانی بودیم اما با افزایش نرخ بهره و ضعیف بودن شاخص‌ها قیمت طلای جهانی به یکباره بالا رفت و هر اونس از 1272 دلار به 1274 دلار رسید.

وی افزود: همچنین میزان عرضه و تقاضای طلای جهانی‌در نرخ آن بسیار تاثیر گذار است و برخی از کشورها نظیر هند، کانادا، استرالیا و چین تقاضای جدیدی برای خرید طلا در بازار داشتند که همین موضوع باعث افزایش قیمت طلا شده است.

وی تصریح کرد: افزایش آمار تقاضای خرید طلا در بازار تاثیرگذار است به خصوص زمانی که عرضه پاسخگوی تقاضا نباشد و هر زمان که قیمت اونس جهانی رو به رشد باشد این تغییرات در بازار داخلی بوجود می‌اید.

محمدولی با بیان اینکه از بعد از عاشورا ازدحام خرید طلای داخلی بیشتر شد، گفت: فقط در دهه اول محرم تقاضای خرید طلای داخلی کم می شود.

وی با اشاره به بهای طلای داخلی گفت: هم اکنون بهای هر مثقال طلای 17 عیار 486 هزار تومان، هر گرم طلای 18 عیار 112 هزار و 200 تومان، هر قطعه سکه طرح قدیم 1 میلیون و 105 هزار تومان، هر قطعه سکه طرح جدید 1 میلیون و 116 هزار تومان، نیم سکه 560 هزار تومان و ربع سکه 296 هزار تومان و سکه گرمی نیز 185 هزار تومان است.

وی تصریح کرد: هم اکنون هر اونس جهانی 1274 و 20 سنت قیمت گذاری شده اما تا هفته آینده و با اتفاقات پیش رو در حلب سوریه و انتخابات آمریکا شاهد افزایش مجدد بهای طلا خواهیم بود.

کد خبر : ۴۲۴۵۰۸