خبرگزاری کار ایران

امیرآبادی در صحن:

افزایش هزینه انشعاب‌ برق برای مردم مشکل ایجاد کرده است

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی در جریان سوال از وزیر نیرو نسبت به استفاده از حق انشعاب برق برای مصارف و هزینه‌های جاری انتقاد کرد.

به گزارش خبرنگار  ایلنا، احمد امیرآبادی فراهانی در جریان نشست علنی امروز مجلس که به سوال از وزیر نیرو اختصاص داشت، اعلام کرد: آقای چیت‌چیان در مجلس نهم بنده به جنابعالی رای دادم و امروز نیز از شما و مجموعه وزارت نیرو تشکر می‌کنم اما به هر حال ما نماینده مردم و موظف به دفاع از حقوق آن‌ها هستیم.

او گفت: بخش نخست سوال بنده مربوط به بحث افزایش هزینه انشعاب‌های برق است که رقم قابل‌توجهی افزایش یافته و برای مردم در بحث اشتراکات برق مشکلاتی ایجاد شده است.

نماینده اصولگرای مردم قم در مجلس دهم اضافه کرد: بخش دوم سوال مربوط به حق‌انشعابی است که از مردم دریافت می‌کنید و بنابر قانون مجلس این مبلغ باید میان سهام‌داران به‌عنوان سرمایه تقسیم شود و نباید صرف جبران زیان عملیاتی شرکت و هزینه‌های جاری شود که متاسفانه این قانون رعایت نشده و این حق انشعاب حتی برای هزینه‌های جاری استفاده می‌شود.

عضو هیات رییسه مجلس شورای اسلامی یادآور شد: بخش سوم سوال نیز درخصوص هدررفت برق درخطوط انتقال است که بنابر آماری وزارت نیرو حدود 20 درصد پرتی برق در خطوط انتقال داریم و باوجود این‌که این نخستین سوال بنده از جنابعالی است، امروز روز نخست وزارت شما نیست و باید گزارشی از عملکرد خود ارائه کنید.

امیرآبادی در پایان بخش نخست سخنانش گفت: آقای چیت‌چیان از شما تقاضا داریم توضیح دهید که چه اقدام‌هایی در این ارتباط انجام دادید و این درحالی است که در توضیحات اولیه جنابعالی پاسخ روشنی به این موارد داده نشد.

کد خبر : ۴۲۳۹۶۲