خبرگزاری کار ایران

یک نماینده مجلس در گفت‌وگو با ایلنا:

نرخ خوراک پتروشیمی برای سرمایه گذار خارجی جذاب است/ قیمت‌ها بازدارنده نیست

بختیار نرخ کنونی خورک را برای سرمایه گذاری در صنعت پتروشیمی غیر اقتصادی ندانست و گفت: قیمت‌ها برای حضور سرمایه گذار خارجی بسیار جذاب است.

علی بختیار نماینده مردم گلپایگان و خوانسار در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی ایلنا درباره برخی انتقادات به نرخ خوراک گازی پتروشیمی‌ها گفت: واقعیت این است که ما باید قیمت خوراک پتروشمی را به سمت واقعی شدن جلو ببریم اما باید این نکته را هم در نظر داشته باشیم که ما یک کشور دارای گاز فراوان هستیم لذا با توجه به این مزیت‌ها باید مشوقهایی را به لحاظ قیمتی قائل شویم.

وی با تاکید براینکه قیمت کنونی خوراک غیراقتصادی نیست، خاطرنشان کرد: حتما با نرخ کنونی خوراک بسیاری از شرکت‌های خارجی حاضر به همکاری با ما هستند.

بختیار با بیان اینکه قیمت خوراک نمی‌تواند عاملی بازدارنده در سرمایه گذاری در صنعت پتروشیمی باشد، تصریح کرد:  ما مزیت‌های زیادی در این صنعت هم به لحاظ وفور خوراک و هم زیرساخت‌ها داریم و تنها شرکتی که در منطقه توان رقابت با ما را دارد شرکت سابیک عربستان است اما ما به لحاظ دارا بودن گاز فراوان شرایط مطلوبتری از این شرکت داریم لذا سرمایه گذار خارجی رغبت زیادی برای حضور در صنعت پتروشیمی ما دارد.

وی یادآور شد: البته ما باید برای حضور سرمایه گذار خارجی با لحاظ کردن منافع ملی، مشوق‌هایی را در نظر بگیریم، ضمن اینکه ابتدا باید قیمت‌ها را واقعی کنیم.

این نماینده مجلس اظهار داشت: قیمت کنونی خوراک برای حضور سرمایه گذار خارجی بسیار جذاب است و مشکلی وجود ندارد اما برای جلوگیری از ضرر شرکت‌هایی که اکنون فعالیت دارند باید مشوق‌هایی در نظر گرفته شود.

کد خبر : ۴۲۲۹۰۷