خبرگزاری کار ایران

مدیر عامل کارگزاری بانک سپه :

بانک مرکزی در مورد برگزاری مجامع برخی بانک ها به نتیجه نرسیده است

علت تاخیر در برگزاری مجامع بانکهای بورسی این است که هنوز بانک مرکزی در مورد برگزاری مجامع برخی بانک ها به نتیجه نرسیده و به دنبال راهکاری است که مشکلات بانک ها را برطرف کند تا زمانیکه مجمع این شرکتها برگزار می شود عملکرد آنها به صورت شفاف و کامل باشد.

به گزارش ایلنا، ابراهیم عنایت، مدیر عامل کارگزاری بانک سپه،به تاثیر برگزار نشدن مجامع بانک ها در بازار سرمایه اشاره کرد و گفت: علت تاخیر در برگزاری مجمع شرکت ها این است که بانک مرکزی از وضعیت بانک ها نگرانی داشته و قصد دارد تا از وضعیت آنها مطمئن شود.

وی افزود: بازار پول نهاد اصلی اقتصاد کشور است و بانک مرکزی باید مطمئن شود که نظام پولی سالم، شفاف و پویا است و هیچ مشکلی ندارد تا سایر بخش های اقتصادی نیز بتوانند با استفاده از خدمات بانک ها توسعه پیدا کنند.

عنایت تصریح کرد: صنعت بانکداری که وزن مهمی در بازار دارد به دلیل مشکلات سیستم بانکداری با چالش هایی مواجه است و عدم برگزاری مجامع بانکی نیز به این چالش اضافه کرده است زیرا زمانیکه بانک ها با مشکل مواجه شوند، نمی توانند به سایر بخش های اقتصادی خدمات ارائه کنند.

 وی افزود: یکی از دلایل وجود مشکل در بخش های صنعتی و اقتصادی کشور عدم توانایی ارائه خدمات سیستم بانکی است بر این اساس بانک مرکزی قصد دارد تا ضمن شفافیت عملکرد بانک ها به هدف خود که کمک به رشد و توسعه اقتصادی و رشد شرکت ها است، برسد.

 عنایت با بیان اینکه تاخیر در برگزاری مجامع مخصوصا برای بانک های سهامی عام امر مطلوبی نیست، گفت: سرمایه گذاران منتظرند تا از سرمایه گذاری خود منتفع شوند اما بانک مرکزی نیز دل مشغولی های خاص خود را دارد و قصد دارد تا اگر مجمعی برگزار می شود اطلاعات شفاف و دقیق باشد که اطلاعات دقیقی به سهامداران و ذی النفعان داده شود.

وی تصریح کرد: بانک ها باید با همکاری بانک مرکزی شفافیت ایجاد کنند تا بانک مرکزی اجازه برگزاری مجامع را به آنها بدهد.

 

کد خبر : ۴۲۲۱۰۶