خبرگزاری کار ایران

وزیر راه و شهرسازی در دیدار با وزیر حمل و نقل آلمان:

حضور آلمانی‌ها در مناقصات توسعه فرودگاه امام / جزئیات همکاری آلمانی‌ها برای توسعه حمل و نقل ایران

asdasd
کد خبر : ۴۲۱۷۷۰

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اسناد همکاری امضا شده بین ایران و آلمان گفت: امکان استفاده از خطوط تامین مالی به صورت لیزینگ در مذاکرات با وزیر آلمان مطرح شد و استفاده رسمی ایرلاین‌های ایرانی از لیزینگ هواپیما در دستور کار قرار گرفت.

به گزارش خبرنگار ایلنا، عباس آخوندی در نشست خبری امضای اسناد همکاری با آلمان در حوزه توسعه حمل و نقل کشورمان اظهار داشت: این چهارمین دیدار من با وزیر حمل و نقل و صدراعظم آلمان در جهت توسعه بخش‌های حمل و نقل کشورمان است.

وی ادامه داد: خوشبختانه تمام این ملاقات ها و بحث‌ها و مذاکراتی که در این ملاقات‌ انجام شده عملیاتی شده اند و در پیشرفت حمل و نقل کشورمان تاثیر می‌گذارند.

وزیر راه و شهرسازی با ا شاره به مذاکرات با وزیر حمل و نقل آلمان در حوزه دریایی گفت: موفق شدیم برای توسعه بندر چابهار و بندرعباس در مذاکرات با وزیر زیرساخت و حمل و نقل آلمان ، قرارداد 150 میلیون یورویی را فعال کنیم.

آخوندی ادامه داد: همچنین در زمینه حمل و نقل ریلی در موضوعات سینگنالینگ و خرید لکوموتیو برقی و دیزلی با همکاری مپنا ،  با زیمنس قرار داد امضا کنیم.

وزیر راه و شهرسازی گفت: امیدوارم با این مذاکرات بتوانیم در زمینه حمل و نقل ریلی فعالیت بیشتری بین دو کشور در زمینه‌های فناوری های پیشرفته برقرار شود و بین این دو کشور تبادل اطلاعات داشته باشیم.

آخوندی با اشاره به آغاز مطالعات سه پروژه ریلی مهم با شرکت زیمنس گفت: یکی از موضوعاتی که مطالعه آن با زیمنس را شروع کرده‌ایم حمل و نقل حومه‌ای تهران بزرگ است همچنین برقراری حمل و نقل حومه‌ای در تبریز و افزایش سرعت قطار بین تهران و تبریز هم از دیگر موضوعات مورد مذاکره است که این می‌تواند حمل و نقل بین شهری و درون شهری را ساماندهی و سرعت آن را افزایش دهد.

آخوندی گفت: البته ما با سایر شرکت‌های آلمانی هم برای ارتقای سیگنالینگ راه آهن قرارداد امضا کرده‌ایم.

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به مذاکرات انجام شده در حوزه‌های هوایی بین ایران و آلمان گفت: در حال حاضر به صورت هفتگی 30 پرواز بین ایران و آلمان برقرار می‌شود که این نشان دهنده بالا بودن حجم رفت وآمدها بین دو کشور است.

آخوندی ادامه داد: به زودی مناقصه‌های بین المللی برای توسعه فرودگاه امام و فرودگاه اهواز انجام می شود که آلمانی‌ها امکان شرکت در این مناقصه‌ها را خواهند داشت.

وزیر راه و شهرسازی از امکان لیزینگ هواپیما از آلمان خبر داد و گفت: امکان استفاده خطوط تامین مالی به صورت لیزینگ را در مذاکرات مطرح کرده‌ایم و امکان استفاده رسمی شرکت‌های هواپیمایی ایران از لیزینگ هواپیما را از آلمان در دستور کار قرار داده‌ایم.

آخوندی با اشاره به مذاکرات انجام شده در بخش جاده‌ای با وزیر حمل و نقل آلمان گفت: امروز 5 هزار کامیون بین دو کشور تردد دارند و توافق‌نامه‌هایی که قبلا در زمینه حمل و نقل جاده‌ای داشتیم را مرور کردیم تا امکانات بیشتری به این حوزه اختصاص دهیم.

آخوندی ادامه داد: با وزیرزیرساخت و حمل ون قل آلمان 6 یادداشت تفاهم نامه را امضا کردیم که تمام حوزه‌های حمل و نقلی کشور را پوشش می‌دهند.

وزیر راه و شهرسازی همچنین درباره همکاری‌ها با آلمان در زمینه دریایی توضیح داد: برای تامین تجهیزات بندری چابهار سلسله مناقصاتی را برگزار کردیم و برای تجهیز ترمینال 2 بندر چابهار برخی از شرکت‌های آلمانی موفق شدند در این مناقصه ها حضور داشته باشند.  

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز