خبرگزاری کار ایران

منطقه آزاد ماکو آمادگی لازم برای جهش بزرگ اقتصادی را دارد

رییس کمیسیون اقتصادی مجلس، مناطق آزاد و ویژه اقتصادی را ظرفیت توسعه اقتصادی کشور معرفی کرد و افزود: منطقه آزاد ماکو آمادگی لازم برای جهش بزرگ اقتصادی را دارد.

به گزارش ایلنا «محمدرضا پورابراهیمی» در بازدید از پروژه های عمرانی ماکو با بیان اینکه اقدامات بسیار خوبی در منطقه آزاد ماکو صورت گرفته است، افزود: منطقه آزاد ماکو آمادگی لازم برای جهش بزرگ اقتصادی را دارد.

وی با بیان اینکه ظرفیت های فوق العاده این منطقه باید به صورت بالفعل درآید، افزود: منطقه آزاد ماکو می تواند پایانه صادرات محصولات پتروشیمی باشد.

این نماینده مجلس، یکی از اقدامات خوب منطقه آزاد ماکو را توسعه حمل و نقل عنوان کرد و افزود: کمیسیون اقتصادی مجلس در بحث تامین منابع مالی پروژه پتروشیمی منطقه نیز مساعدت لازم را انجام می دهد.

وی با اشاره به لایحه ایجاد مناطق آزاد جدید نیز گفت: در بررسی لایحه ایجاد مناطق جدید، تمام تلاش کمیسیون این بوده که نقاط ضعف و نقاط قوت مناطق آزاد را در دو دهه گذشته برای توسعه آن شناسایی و بررسی کند.

رییس کمیسیون اقتصادی مجلس با بیان اینکه باید سهم صادرات مناطق آزاد به گونه ای مطلوب محقق شود، افزود: جذب سرمایه گذاری خارجی به توسعه اشتغال و صادرات در این مناطق کمک می کند.

وی با بیان اینکه اگر کمیسیون اقتصادی موافق توسعه مناطق نبود، کلیات لایحه ایجاد مناطق آزاد جدید را تصویب نمی کرد، افزود: باید در راستای اداره مناطق آزاد اصلاحاتی صورت پذیرد.

** مناطق آزاد باید خود را از بودجه عمومی فارغ کنند

رییس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه مناطق آزاد باید خود را از بودجه عمومی فارغ کنند؛ افزود: مناطق آزاد در شرایط سخت تحریم ها، تلاش های بسیاری کرده اند که امروز به ثمر رسیده است و جای تقدیر دارد.

به گزاش ایرنا؛ اعضای کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی امروز (جمعه) پس از ادای احترام به مقام شامخ شهدای گمنام ماکو، از پروژه های عمرانی منطقه از جمله پروژه بزرگراه ماکو - بازرگان، نمایشگاه بین المللی منطقه آزاد ماکو، بوستان امام خمینی (ره) و.. بازدید و در جریان اقدامات توسعه ای انجام شده در این منطقه قرار گرفتند.

 

کد خبر : ۴۲۱۱۰۶