خبرگزاری کار ایران

مدیر امور مناطق ویژه اقتصادی در گفت‌وگو با ایلنا:

نقشه دقیق مناطق آزاد جدید پیوست لایحه می‌شود/ عملکرد مناطق آزاد ناموفق‌تر از سایر بخش‌های اقتصادی نیست

asdasd
کد خبر : ۴۲۱۰۵۹

مدیر امور مناطق ویژه اقتصادی با بیان اینکه عملکرد مناطق آزاد موجود قابل دفاع است و از سایر بخش‌هیا اقتصادی کشورمان ناموق‌تر نیست ، گفت: نقشه هفت منطقه آزاد جدید در یک هفته آینده پیوست لایحه تاسیس مناطق آزاد می‌شود.

جعفر آهنگران در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، با بیان اینکه کمیسیون اقتصادی مجلس دهم با تصویب لایحه افزایش تعداد مناطق آزاد موافقیت کرده است ، گفت: به زودی نقشه این مناطق آزاد جدید به لایحه پیوست می‌شود.

وی ادامه داد: اعضای کمیسیون اقتصادی تاکید دارد که نقشه هفت منطقه آزاد جدید هم پیوست لایحه شود و پیوست این نقشه‌ها باید فرآیند قانونی در دولت و مجلس را طی کند.

این مقام مسئول گفت: در حال حاضر محدوده‌های این هفت منطقه پیشنهادی به صورت دقیق مشخص نشده است و در حال تهیه محدوده‌های دقیق برای تدوین نقشه مناطق آزاد جدید هستیم.

آهنگران با بیان اینکه پس از تهیه نقشه‌ها باید در کارگروه تخصصی شورای عالی این نقشه و محدوده‌ها را به تصویب برسانیم، گفت: پس از تایید کارگروه تخصصی شورای عالی، نقشه‌ها باید به تایید دولت برسد و اگر دولت نقشه‌ها را تایید کرد پیوست لایحه و به مجلس تقدیم می‌شود.

وی تاکید کرد: در طول یک هفته آینده نقشه‌های مناطق آزاد جدید در کارگروه تخصصی شورای عالی مطرح می‌شود.

وی همچنین درباره انتقادهایی که به لایحه افزایش تعداد مناطق آزاد می‌شود، گفت: منتقدین در مجلس با نقد بر عملکرد مناطق آزاد موجود، با افزایش تعداد مناطق آزاد جدید مخالف هستند این در حالی است که عملکرد مناطق آزاد موجود قابل دفاع است و قطعا از سایر بخش‌های اقتصادی در کشور ناموفق‌تر نیست.

مدیر امور مناطق ویژه اقتصادی با اشاره به هفت منطقه جدید در لایحه پیشنهادی به مجلس گفت: منطقه آزاد اینچه برون، مهرا ، اردبیل، سیستان، بانه - مریوان، جاسک و بوشهر را برای توسعه اقتصاد محلی و ملی در قالب لایحه به مجلس پیشنهاد داده‌ایم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز