خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل منطقه آزاد کیش مطرح کرد:

افتتاح اسکله 35 هزار تنی کیش؛ سال آینده / راه اندازی فرودگاه هندورابی؛ بزودی

مونسان گفت: در نیمه نخست سال آینده از اسکله 35 هزار تنی جزیره کیش افتتاح خواهد شد و از این پس کشتی‌های اقیانوس‌پیما می‌توانند در این جزیره پهلو بگیرند.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایلنا، شب گذشته هجدهمین نمایشگاه صنایع دریایی و دریانوردی با حضور دریادار علی شمخانی دبیرشورای امنیت ملی، امیر سیاری فرمانده نیروی دریایی ارتش، مهرداد مظفری مدیرعامل صندوق توسعه صنایع دریایی و علی‌اصغر مونسان مدیرعامل منطقه آزاد کیش افتتاح شد.

در این نمایشگاه بیش از صد شرکت داخلی و خارجی حضور دارند.

در حاشیه این نمایشگاه مدیرعامل منطقه آزاد کیش در جمع خبرنگاران با اشاره به اهمیت ویژه دریا در ایران گفت: متاسفانه نتوانستیم در سال‌های گذشته از این مزیت خوب جغرافیایی استفاده کنیم و سواحل جنوبی ما توسعه مناسبی ایجاد نکرده‌اند.

علی‌اصغر مونسان ادامه داد: این در حالی است که ما در مجاورت آب‌های آزاد قرار داریم و می‌توانیم با استفاده از این مزیت تولید ثروت و اشتغال داشته باشیم.

وی ابراز امیدواری کرد که با توسعه سواحل مکران و با توجه به قرار گرفتن چهار منطقه آزاد کیش، قشم، اروند و چابهار در جنوب ایران توسعه سایر بخش‌های جنوبی را باعث ایجاد ثروت در کشورمان دانست.

مونسان با اشاره به توسعه جزیره هندورابی گفت: فرودگاه و بندرگاه این جزیره در حال اتمام است و به زودی به بهره‌برداری می‌رسد و با توجه به لایروبی بندرگاه کیش اکنون آبخور منطقه از منهای 5 متر به منهای 10 متر رسیده است.

وی تصریح کرد: در نیمه نخست سال آینده از اسکله 35 هزار تنی جزیره کیش افتتاح خواهد شد و از این پس کشتی‌های اقیانوس‌پیما می‌توانند در این جزیره پهلو بگیرند.

مونسان در پایان گفت: کیش فقط یک منطقه گردشگری نیست و در حال حاضر در شش شهرک صنعتی که در این جزیره وجود دارد 420 واحد صنعتی در صنایع مختلف در حال فعالیت است

 

کد خبر : ۴۲۰۵۶۲