خبرگزاری کار ایران

مدیر عامل سازمان بنادر و دریانوردی مطرح کرد:

فاز سوم بندر شهید رجایی در آستانه اتمام

مدیر عامل سازمان بنادر و دریانوردی گفت: فاز دوم بندر شهید رجایی به صورت کامل تکمیل شده و فاز سوم در آینده نزدیک به اتمام می‌رسد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایلنا به جزیره کیش، مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی در همایش صنایع دریایی اظهار داشت: باید امکانات توسعه دریامحور فراهم شود و آنچه در حوزه صنایع دریایی داریم به سند رسمی در کشور تبدیل شود.

سعید‌نژاد ادامه داد: در حال حاضر با عبور از تحریم‌ها در این حوزه با کمترین محدودیت مواجه هستیم و می توان گفت در حوزه دریایی هیچ محدودیتی نداریم.

وی تصریح کرد: بر اساس آخرین آمار سهم درآمد بخش دریایی اعم از حوزه‌های نفت، گاز، حمل و نقل، بنادر، شیلات و ... 16 تا 17 میلیارد دلار است و 4.1 درصد از GDP به خود اختصاص دهد.

سعیدنژاد ادامه داد: در توسعه دریامحور و تقویت بخش دریایی، توسعه دانشگاه‌های دریایی نیز ضروری است و گام‌هایی که در این زمینه برداشته شده کافی نیست و باید متخصصان این حوزه با همکاری مسئولین در دانشگاه‌های ما تربیت شوند.

وی با اشاره به اهمیت شرکت‌های دانش بنیان گفت: برای تقویت این گونه شرکت‌ها که در صنایع دریایی مشغول هستند باید برنامه ویژه‌ای تدوین شود.

سعیدنژاد تصریح کرد: فاز دوم بندر شهید رجایی به صورت کامل تکمیل شده و فاز سوم در آینده نزدیک به اتمام می‌رسد. این فاز به دو صورت فاینانس و BOT اجرا می‌شود که زیرسازی و اسکلت از محل فاینانس و روسازی از محل BOT است.

وی در پایان با اشاره به مراسم افتتاحیه نمایشگاه صنایع دریایی که عصر امروز صورت می‌گیرد، گفت: در این مراسم کشتی ایران کاشان راه اندازی می‌شود.

کد خبر : ۴۲۰۲۸۱