خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش پیشنهاد داد:

ایجاد بانک تخصصی صنعت دریایی

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش گفت: به نظر می‌رسد برای رفع مشکلات مالی صنایع دریایی می‌توان با راه اندازی بانک تخصصی در حوزه صنعت دریایی تامین منابع مالی این صنایع را پشتیبانی کرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از منطقه آزاد کیش صبح امروز در همایش صنایع دریایی، مدیر عامل سازمان منطقه آزاد کیش اظهار داشت: این همایش و نمایشگاهی که عصر امروز با حضور مقامات عالیرتبه افتتاح خواهد شد از جایگاه ویژه‌ای در صنعت دریانوردی کشور برخوردار است.

علی اصغر مونسان ادامه داد: امیدواریم خروجی که از این نمایشگاه حاصل می‌شود فصل جدیدی در خصوص جذب و بومی سازی فناوری‌های روز در صنایع دریایی کشور باز کنند و موجب افزایش کیفیت و ارائه خدمات در بالاترین استانداردها شود.

وی تصریح کرد: ایران با مرزهای طولانی آبی از منابع عظیم دریایی برخوردار است اما به نظر می‌رسد هنوز نتوانستیم به مقام و جایگاه اصلی خود برسیم.

مونسان با اشاره به موقعیت جغرافیایی کشورمان تصریح کرد: باید فضای کافی برای فعالیت‌ها و اقدامات توسعه‌ای در این صنعت فراهم شود زیرا بدین ترتیب می‌توانیم به اقتصاد کشور تحرک خاصی بدهیم. این ظرفیت در سواحل جنوبی کشور وجود دارد.

وی با تاکید بر اینکه صنایع دریایی فراتر از کشتی‌سازی است، گفت:‌ دریانوردی و حمل و نقل دریایی مهم‌ترین بحث این صنعت است که می تواند در توسعه سواحل جنوب کشور موثر باشد ضمن آنکه حوزه‌هایی نظیر ماهیگیری ، تجارت دریایی ، تولید سازه‌های دریایی و بسیاری از فرآیندهای توسعه سواحل جزو صنایع دریایی محسوب می‌شود.

مونسان ادامه داد: به نظر می‌رسد برای رفع مشکلات مالی صنایع دریایی می‌توان با راه اندازی بانک تخصصی در حوزه صنعت دریایی تامین منابع مالی این صنایع را پشتیبانی کرد و با توجه به بازده بالای سرمایه‌گذاری ها در این زمینه ، بدون اتکا به دولت و با مشارکت سرمایه‌های بانک خصوصی این سرمایه را ایجاد کرد.

کد خبر : ۴۲۰۲۵۶