خبرگزاری کار ایران

توافق سازمان جهانی گمرک و ایران برای تسهیل و کنترل تجارت

asdasd
کد خبر : ۴۲۰۱۷۱

سازمان جهانی گمرک و گمرک ایران درخصوص تدوین برنامه استراتژیک و مدرن‌سازی فرآیندهای گمرکی با هدف افزایش تسهیل تجارت و نظارت‌ها در گمرکات ایران براساس استانداردهای جهانی به توافق رسیدند.

به گزارش ایلنا به نقل از گمرک، سرجیو موجیکا معاون سازمان جهانی گمرک در دیدار با مسعود کرباسیان رئیس‌کل گمرک ایران از پیاده‌سازی پنجره واحد تجارت فرامرزی و گمرک الکترونیک در ایران استقبال و از اینکه این برنامه به کمک دانش‌پژوهان ایرانی طراحی و اجرایی شده ابراز تعجب کرد.

براساس این گزارش مهم‌ترین محور گفت‌وگوهای معاون سازمان جهانی گمرک و مسعود کرباسیان به موضوع استانداردهای سازمان جهانی گمرک درخصوص روند انجام تشریفات گمرکی اختصاص داشت و درخصوص هر یک از استانداردها بحث و تبادل‌‌نظر شد.

مسعود کرباسیان رئیس کل گمرک ایران در این دیدار گزارشی از نحوه پیاده‌سازی گمرک الکترونیک و فرآیندهای انجام تشریفات گمرکی، پنجره واحد تجاری، سامانه استعلام کالای قاچاق و فعالان مجاز اقتصادی (AEO) ارائه کرد و گفت: با الکترونیکی شدن رویه‌های گمرکی در سال‌های اخیر، درآمدهای گمرک ایران طی دو سال گذشته به طور میانگین 65 درصد افزایش داشته است.

کرباسیان همچنین از راه‌اندازی سامانه مانیتورینگ کالاهای ترانزیتی در گمرک ایران خبر داد و گفت: ما می‌توانیم کلیه عملیات ترانزیت در سطح گمرکات کشور را به صورت آنلاین در ستاد مرکزی گمرک ایران کنترل کنیم.

سرجیو موجیکا معاون سازمان جهانی گمرک (WCO) نیز در این دیدار به ضرورت اجرایی شدن برنامه بهبود فضای کسب‌وکار (Doing Bussiness) اشاره کرد و گفت: سازمان جهانی گمرک ابزارهایی برای افزایش تسهیل تجارت و کنترل‌های گمرکی تعریف کرده که در گمرکات کشورهای عضو اجرایی می‌شود و این ابزارهای می‌تواند به بهبود فضای کسب‌وکار، تسهیل تجارت و بهتر شدن کنترل‌های گمرکی در ایران کمک می‌کند.

وی با اعلام اینکه سازمان جهانی گمرک آماده است تجربیات متخصصان خود را در اختیار گمرک ایران قرار دهد، الکترونیکی شدن فرآیندهای گمرکی در ایران را مورد تحسین قرار داد و اعلام کرد: فکر نمی‌کردم گمرک ایران در پیاده‌سازی گمرک الکترونیک تا این حد پیشرفت کرده باشد.

معاون سازمان جهانی گمرک در ادامه افزود: تسهیل و کنترل تجارت علاوه بر الکترونیکی شدن فرآیندهای گمرکی نیازمند شناسایی فعالان اقتصادی مجاز (AEO)، تدوین برنامه جامع برای تعیین روابط گمرک با ترخیص‌کاران و استفاده از ابزارهای پیشنهادی سازمان جهانی گمرک ازجمله ابزار بهبود فضای کسب‌وکار (Doing Bussiness) است.

این گزارش حاکی است، در این دیدار معاون سازمان جهانی گمرک و رئیس کل گمرک ایران درخصوص اجرای استانداردهای جدید سازمان جهانی گمرک برای تسهیل و کنترل تجارت در گمرکات ایران توافق کردند.

     

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز