خبرگزاری کار ایران

اعلام آمادگی فرانسوی‌ها برای سرمایه گذاری در چابهار

asdasd
کد خبر : ۴۱۸۳۸۸

مدیر پروژه بخش حمل ونقل و لجستیک شرکت بلوره فرانسه پس از بازدید از بندر شهید بهشتی و دیدار با مدیران بندر و منطقه آزاد، از آمادگی پاریس برای سرمایه گذاری در زمینه حمل و نقل، لجستیک و انرژی در این منطقه خبر داد.

به گزارش ایلنا به نقل از روابط عمومی منطقه آزاد چابهار، 'پیکر اوسک' در دیدار با مدیرعامل سازمان منطقه آزاد چابهار اظهار داشت: شرکت بلوره از سال 1822 در فرانسه فعالیت خود را آغاز کرده است و هم اینک در چهار حوزه بنادر، راه آهن، انرژی، لجستیک و حمل و نقل فعالیت می کند.

وی افزود: این شرکت دارای ترمینال های بندری متعددی در نقاط مختلف جهان از جمله آفریقا، فرانسه و هند است.

مدیر پروژه بخش حمل ونقل و لجستیک شرکت بلوره فرانسه ادامه داد: پس از بررسی های لازم تصمیم جدی برای حضور بیشتر در ایران بویژه در چابهار را داریم تا در زمینه حمل و نقل، لجستیک و انرژی سرمایه گذاری کنیم.

'پیکر اوسک' از بازدید بندر شهید بهشتی و منطقه آزاد چابهار ابراز خرسندی کرد و افزود: انتظار نداشتیم که بندری با این وسعت در چابهار و امکانات رفاهی و هتل های مجهز برای اسکان و پذیرایی وجود داشته باشد.

رئیس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد چابهار نیز اظهار داشت: چابهار به سبب برخورداری از موقعیت استراتژیکی مورد توجه جهانیان برای حضور و سرمایه گذاری قرار دارد.

عبدالرحیم کردی افزود: چابهار علاوه بر توسعه سواحل مکران از فرصت های سرمایه گذاری بی شماری برای سرمایه گذاران برخوردار است که اکنون پروژه های متعددی در این شهرستان در حال اجرایی شدن است.

وی ادامه داد: این منطقه به عنوان قطب سوم پتروشیمی و خودروسازی کشور تعیین شده است.

وی بیان کرد: چابهار برای تولید 50 میلیون تن کالا در پتروشیمی و 10 میلیون تن فولاد نیازمند ایجاد بندر تخصصی و مجهز است.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد چابهار گفت: به همین منظور دولت در حال ساخت راه ترانزیتی چابهار به زاهدان و افغانستان و اجرای پروژه های ترانزیتی توسعه ای از جمله راه آهن، بنادر و پروژه های زیرساختی است.

کردی بیان کرد: منطقه آزاد چابهار در خصوص جذب سرمایه گذار داخلی و خارجی برای تکمیل طرح های اقتصادی و زیربنایی از جمله ساخت فرودگاه بین المللی این منطقه مذاکرات زیادی با سرمایه گذاران و شرکت های داخلی و خارجی انجام داده است.

وی افزود: چهار شرکت فولاد در چابهار قرار است راه اندازی شود که یک شرکت کارش را آغاز کرده است.

وی گفت: برای کالاهای تولیدی و ترانزیتی از چابهار بازارهای خوبی در افغانستان و کشورهای CIS و حتی بعضی از کشورهای عربی و آفریقایی وجود دارد.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد چابهار ادامه داد: چابهار به لحاظ موقعیت استراتژیک نقطه اتصال کشورهای افغانستان و CIS به آب های بین المللی و اقیانوسی است.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز