خبرگزاری کار ایران

رئیس انجمن سازندگان صنعت نفت خبر داد:

همکاری ایران با آلمان، هلند و ایتالیا برای ساخت کالاهای صنعت نفت/ شرکت بین‌المللی تاسیس می‌کنیم

خیامیان از جوینت شدن بزرگترین شرکت سازنده آلمانی با استصناء خبر داد و گفت: شرکت‌هایی از هلند و ایتالیا نیز برای جوینت شدن با ما اعلام آمادگی کرده‌اند.

رضا خیامیان، رئیس انجمن سازندگان صنعت نفت در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی ایلنا، در پاسخ به  این پرسش که آیا قراردادهای جدید نفتی را مانعی برای فعالان ایرانی صنعت نفت می‌دانید؟ ، گفت: ما روی قراردادهای نفتی کار کردیم و در تمام جلسات آن طی یک سال گذشته حضور داشته و تلاش کرده‌ایم که برای تدوین ساخت داخل همکاری دو جانبه‌ای با وزارت نفت داشته باشیم.

وی با بیان اینکه خوشبختانه مذاکرات ما با وزارت نفت مثمر ثمر بوده است، افزود: ما مشکلی با قراردادهای جدید نفتی نداریم و بیشتر دنبال این بوده‌ایم که از توان داخلی استفاده شود.

خیامیان تصریح کرد: ما از الان قبل از اینکه قراردادها به ساخت تجهیزات برسد، خودمان را آماده می‌کنیم و منتظر نمانده‌ایم که ببینیم وزارت نفت و یا خارجی‌ها چه هدفی دارند و یا اینکه به ما سفارش ساخت داده می‌شود یا خیر.

وی با اشاره به اینکه ما بدنبال جوینت شدن با شرکت‌های بین المللی هستیم، خاطرنشان کرد: درصدد فضایی برای ایجاد شرکت‌های بین المللی هستیم تا بتوانیم در منطقه صادرات داشته باشیم.

رئیس انجمن سازندگان صنعت نفت بیان داشت: یکی از مزایای آی.پی.سی برای ما این است که خارجی‌ها از ما خرید می‌کنند، لذا تلاش می‌کنیم که توان و کیفیت خودمان را بالا ببریم، انتقال تکنولوژی داشته باشیم و با خارجی‌ها جوینت شویم.

وی از جوینت شدن بزرگ‌ترین شرکت سازنده آلمانی با استصناء خبر داد و گفت: شرکت‌هایی از هلند و ایتالیا نیز برای جوینت شدن با ما اعلام آمادگی کرده‌اند.

کد خبر : ۴۱۸۰۵۸