خبرگزاری کار ایران

معاون وزیر نفت در امور پالایش و پخش:

قیمت بنزین امسال افزایش نمی‌یابد

معاون وزیر نفت در امور پالایش و پخش فرآورده های نفتی اعلام کرد: قیمت حامل‌‌های سوخت بنزین و گازوئیل در سال ٩٥ تغییر نمی کند.

به گزارش ایلنا، عباس کاظمی با تکذیب خبر افزایش قیمت بنزین تا پایان امسال، اعلام کرد: دولت، امسال برنامه ای برای افزایش قیمت سوخت (بنزین و گازوئیل) ندارد.

وی ادامه داد: قیمت بنزین و گازوئیل تا پایان سال بدون تغییر در جایگاه‌های عرضه سوخت توزیع می شود.

رئیس سندیکای جایگاه داران سوخت کشور هفته گذشته در اظهاراتی از افزایش قیمت سوخت تا پایان امسال خبرداده بود اما مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی ایران، این سخنان را از پایه بی اساس دانست.

بیژن حاج محمدرضا در جمع خبرنگاران اعلام کرده بود که پیش بینی می شود قیمت بنزین امسال برای هر لیتر به ۱۲۰۰ تومان برسد.

وی افزایش قیمت سوخت را قطعی دانسته و گفته بود: بر اساس قانون بودجه سال ۹۵، دولت تا پایان سال، باید قیمت سوخت (بنزین و گازوئیل) را افزایش دهد.

رئیس سندیکای جایگاه داران سوخت کشور با اشاره به قیمت‌های جدید حامل‌های سوخت افزود: براساس آخرین شنیده ها پیش بینی می شود قیمت هر لیتر بنزین معمولی از ۱۰۰۰ تومان کنونی به لیتری ۱۲۰۰ تومان و هر لیتر بنزین سوپر از رقم کنونی ۱۲۰۰ تومان  به ۱۵۰۰ تومان برسد.

حاج محمدرضا همچنین مدعی شده است که پیش بینی می شود قیمت گازوئیل هم از ۳۵۰ تومان برای هر لیتر به ۵۰۰ تومان افزایش می یابد.

با توجه به نزدیک شدن قیمت بنزین به قیمت فوب خلیج فارس مسئولان شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی ایران بارها اعلام کرده اند که هم اکنون نیازی به افزایش قیمت وجود ندارد.

سهمیه بندی بنزین از روز پنجم خردادماه سال ٩٤ متوقف و قیمت‌ها یکسان سازی شد؛ از این تاریخ قیمت هر لیتر بنزین معمولی ١٠٠٠ تومان و قیمت هر لیتر بنزین سوپر نیز ١٢٠٠ تومان تعیین شد.

 

کد خبر : ۴۱۷۸۳۶