خبرگزاری کار ایران

وزیر راه و شهرسازی:

راهکار حل گره ترافیکی ورودی تهران، توسعه قطار حومه‌ای است/ افتتاح خط سوم راه آهن گرمسار – تهران تا یک ماه دیگر

وزیر راه و شهرسازی با افتتاح باند رفت پل روگذر امام رضا و کلنگ‌زنی پل 15 خرداد در ورامین گفت: راه‌آهن گرمسار به تهران چهارخطه می شود که خط سوم آن یک ماه دیگر بهره‌برداری خواهد شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا ، عباس آخوندی در مراسم کلنگ‌زنی پل روگذر 15 خرداد و افتتاح یک لاین از پل روگذر امام رضا در ورامین با بیان اینکه راهکار اصلی ما برای حل ترافیک ورودی به تهران، توسعه قطارهای حومه‌ای است، گفت: توسعه قطار حومه‌ای بین ورامین و تهران تا پایان سال جاری نهایی می‌شود.

وی با بیان اینکه در راستای توسعه خطوط حومه‌ای تهران – ورامین – پیشوا دو پل روگذر در این پروژه ساخته می‌شود، گفت: امروز باند رفت پل روگذر امام رضا در ورامین افتتاح می‌شود و تا پایان سال هم باند برگشت آن را به بهره‌برداری می‌رسانیم.

آخوندی با بیان اینکه از زیر این پل راه‌آهن چهار خطه عبور می‌کند، گفت: با ساخت این پل، سرعت قطعار افزایش می‌یابد و قطارهای حومه‌ای بدون توقف سمت تهران حرکت می‌کنند.

وی همچنین با اشاره به کلنگ‌زنی پل زیرگذر 15 خرداد گفت: این پل هم با هدف تسهیل تردد برای مردم ورامین افتتاح می‌شود.

آخوندی افزود: از دیگر پروژه‌های توسعه‌ای در ورامین توسعه ایستگاه راه‌آهن ورامین است که این پروژه به پیمانکاران ابلاغ شده است و سکوهای این ایستگاه تا پایان سال جاری فعال می‌شود. از دیگر اقدامات عمرانی در این پروژه توسعه ایستگاه ورامین است که 2 هزار مترمربع سطح زیربنایی دارد.

وزیر راه و شهرسازی با بیان این که بر اساس تازه‌ترین آمارها روزانه 75 هزار خودرو بین ورامین و تهران در حال تردد هستند تاکید کرد: به طور قطع این حجم تردد از طریق جاده زائد است و باید بر روی راه‌آهن منتقل شود.

وزیر راه و شهرسازی با تاکید بر اینکه راهکار رفع گره ترافیکی ورود به تهران توسعه حمل ونقل حومه‌ای است، گفت: برای تحقق این هدف اقداماتی را انجام داده‌ایم که یکی از آنها توسعه خط ریلی گرمسار به ورامین و شهرری به تهران است.

وی ادامه داد: این خط حومه‌ای به زودی چهارخطه می‌شود. خط سوم آن تا نیمه آبان ماه سال جاری به افتتاح می‌رسد و خط چهارم آن هم اوایل سال آینده افتتاح می‌شود.

آخوندی با اشاره به اتصال قطار حومه‌ای تهران – ورامین – پیشوا به متروی تهران گفت: در شهر ری این مسیر ریلی به خط یک متروی تهران وصل می‌شود  همچنین در حال رایزنی هستیم که این مسیر ریلی را در شهر ری به خط 6 متروی تهران هم متصل سازیم. در ایستگاه راه‌آهن هم این مسیر ریلی به خط 3 وصل می‌شود.

آخوندی با بیان اینکه برای ساخت این پروژه 600 میلیارد تومان هزینه شده است، گفت: معتقد هستیم که این پروژه‌ها برای توسعه قطار حومه‌ای ورامین به سمت تهران و آسایش مردم این منطقه بسیار ضروری است.

کد خبر : ۴۱۷۷۱۳