خبرگزاری کار ایران

با حضور وزیر راه و شهرسازی انجام شد:

کلنگ‌زنی پل زیر گذر 15 خرداد و افتتاح لاین رفت پل روگذر امام رضا در ورامین

کلنگ زنی پل 15 خرداد ، افتتاح یک لاین پل روگذر امام رضا در ورامین با حضور وزیر راه و شهرسازی و جمعی از مسئولان انجام شد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایلنا، صبح امروز با حضور وزیر راه و شهرسازی و مقام‌های راه‌آهن کشور، عملیات احداث زیرگذر 15 خرداد شروع و پل روگذر امام رضا(ع) در راستای توسعه خطوط قطارهای حومه‌ای تهران – ورامین – پشیوا به افتتاح رسید.

لاین رفت پل روگذر امام رضا در ورامین با هدف حذف تقاطع همسطح در راستای کاهش ترافیک، تسهیل عبور و مرور شهروندان و ارتقای ایمنی افتتاح شد.

در مراسم افتتاح بهره‌برداری از یک لاین پل روگذر امام رضا ، محمد موسوی ، مدیر پروژه توسعه قطارهای حومه‌ای با بیان اینکه پروژه قطار حومه‌ای گرمسار به تهرن از سال 88 شروع شد ، گفت: این پروژه در ابتدا در دست شرکت مترو بود که به شرکت راه‌آهن منتقل شد.

وی ادامه داد: این پروژه در زمان انتقال از مترو به راه‌آهن 36 درصدپیشرفت فیزیکی داشت اما از سال 94 تا به امروز به پیشرفت فیزیکی 75 درصد رسیده است.

موسوی افزود: در پروژه توسعه قطار حومه‌ای گرمسار به تهران در سه ایستگاه مترو ارتباط تبادلی بین راه‌آهن و مترو را خواهیم داشت و این مسیر ریلی چهار خطه می‌شود.

این مقام مسئول با اشاره به کلنگ‌زنی پل 15 خرداد در ورامین گفت: طول این پل 400 متر است و 10 دهانه دارد.

وی با بیان اینکه برای ساخت لاین جنوب به شمال این پروژه 12 میلیارد تومان هزینه شده است ، گفت: تمام تجهیزات و ادوات این پروژه از تولید داخل تامین شده است.

موسوی با بیان اینکه ساخت لاین بعدی این پل روگذر در مجموع 25 میلیارد تومان اعتبار می‌خواهد، گفت: پل 15 خرداد 6 ماه آینده با 6 لاین عبور به صورت رفت و برگشت و با تمام هزینه‌ها 45 میلیارد تومان ساخته می‌شود.

کد خبر : ۴۱۷۶۹۹