خبرگزاری کار ایران

رئیس اتحادیه گوشت گوسفندی در گفت‌وگو با ایلنا:

دولت با عرضه گوشت وارداتی از تنش در بازار جلوگیری کرد

رئیس اتحادیه گوشت گوسفندی گفت: سیل و تب برفکی موجب خسارت به دام‌ها شد. در عید قربان ۵۰ هزار راس فقط در تهران ذبح شد و همین مقدار هم در محرم ذبح می‌شود؛ علاوه بر این در اربعین نیز مصرف بالا می‌رود و از طرفی سردشدن هوا نیز مصرف را افزایش می‌دهد؛ اما با ورود دولت به این کار تنش بازار کم شده است.

رئیس اتحادیه گوشت گوسفندی در گفت‌و‌گو با خبرنگار ایلنا در پاسخ به این سوال که ورود دولت به تنظیم بازار گوشت و تزریق گوشت وارداتی از پیش سرد شده چه تاثیری در بازار این محصول داشته است، بیان داشت: دولت با این کار مانع از بهم ریختگی بازار این محصول در ایام محرم شده است تجار این گوشت‌ها را وارد کشور کرده‌اند و این کار مورد تایید ماست اگر این اتفاق نمی‌افتاد بحران بیشتر می‌شد.

او افزود: این گوشت‌های گوسفندی پیش سرد شده است و با گوشت منجمد متفاوت است. گوشت گاوی بصورت منجمد عرضه می‌شود که برزیلی هم هست؛ اما گوشت‌هایی که برای تنظیم بازار وارد شده گوشت تولیدی کشورهای ارمنستان، قرقیزستان و گرجستان است که دام‌های این کشور‌ها مشابه دام‌های ما است و پیش سرد شده وارد می‌شود.

ملکی در ادامه تاکید کرد: در حال حاضر یک سال و نیم است که گوشت‌های داخلی نیز بدلیل بالا بردن بهداشت آن به محض ذبح عرضه نشده و ۲۴ ساعت پیش سرد می‌شوند. به همین خاطر بهداشت گوشت افزایش یافته است واین گوشت‌های وارداتی نیز مشابه همین محصولات است و در شرکت‌ها بسته بندی عرضه می‌شود و قیمت هر کیلوگرم آن در زمان عرضه به مغازه دار بین ۲۵ تا ۲۶ هزار تومان است.

رئیس اتحادیه گوشت گوسفندی در پاسخ به این سوال که ورود دولت و آزادسازی ذخایر چه تاثیری در قیمت گوشت داخلی خواهد داشت، گفت: این کار از افزایش بیشتر قیمت‌ها جلوگیری می‌کند و یقینا این شرایط درقیمت گوشت داخلی تاثیرگذار خواهد بود.

او در ادامه قیمت هر کیلوگرم شقه بدون دنبه را برای مصرف کنندگان ۳۶ هزار تومان اعلام کرد و گفت: علت افزایش قیمت کمبود دام سبک است؛ امسال سیل و تب برفکی موجب خسارت به دام‌ها شد. در عید قربان ۵۰ هزار راس فقط در تهران ذبح شد و همین مقدار هم در محرم ذبح می‌شود؛ علاوه بر این در اربعین نیز مصرف بالا می‌رود و از طرفی سردشدن هوا نیز مصرف را افزایش می‌دهد؛ اما با ورود دولت به این کار تنش بازار کم شده است و دام میادین روان‌تر عرضه می‌شود و امیدواریم که این کار در ماه‌های آینده نیز ادامه داشته باشد.

کد خبر : ۴۱۶۹۵۲