خبرگزاری کار ایران

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی:

برای نسل فردا در مساله آب احساس خطر می‌کنم/ لزوم برخورد جدی با متخلفان در مباحث آب

پزشکیان با بیان اینکه دولت و مجلس باید با نگاه مثبت به تدوین قوانین برای استفاده درست از منابع آب کشور و محیط زیست اقدام کنند، گفت: من به عنوان یک ایرانی نسبت به آینده و نسل فردا در مساله آب احساس خطر می‌کنم.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایلنا ، مسعود پزشکیان نائب رئیس مجلس در مراسم اختتامیه دوازدهمین نمایشگاه صنعت آب با بیان اینکه هر کس بدون علم و آگاهی حرکت کند مسیر را به بیراهه می‌رود، اظهار کرد: همه می‌دانیم آب بالاخره تمام می‌شود ما اکنون آبی را که طی 100 میلیون سال در زیرزمین ذخیره شده خالی می‌کنیم لذا باید بدانیم که وقتی این آب تمام شود اوضاع بشر و آبادانی کشورها به کجا خواهد انجامید.

وی افزود: ما آگاهانه چشم خود را می‌بندیم و هر آنچه را می‌خواهیم برای نابودی منابع آب و محیط زیست انجام می‌دهیم.

پزشکیان تصریح کرد: برای حفظ منابع آب تکنولوژی یک طرف قضیه است و اینکه چطور باید از منابع آب استفاده کنیم، طرف دیگر قضیه است.

وی خاطرنشان کرد: ما به سرعت در حال خالی کردن زیر پای خودمان هستیم و فاجعه‌آفرینی می‌کنیم لذا مجلس و دولت و کارشناسان امر باید تدبیر کنند چرا که بدون برنامه به بیراهه می‌رویم.

وی یادآور شد: باید به این سوال پاسخ دهیم که تا چه زمانی می‌توانیم آب را از همه جا به تهرانی که هر روز بزرگ‌تر می‌شود ، بیاوریم. باید بدانیم که توسعه این شهر بدون نگاه به طبیعت و منابع آب فاجعه است. باید در این مساله عقل حکومت کند و گرنه نابودی تمدن را شاهد خواهیم بود. در حالی که حق نداریم به بهانه توسعه شهرها طبیعت و منابع آب را و همچنین سهم آیندگان از این منابع خدادادی را نابود کنیم.

نائب رئیس مجلس خاطرنشان کرد: من به عنوان یک ایرانی نسبت به نسل فردا و حال در رابطه با مساله آب احساس خطر می‌کنم لذا نیاز است که برنامه استراتژیک و راهبردی داشته باشیم و همچنین قوانین محکم و قوی تدوین کنیم که با خاطیان برخورد شود.

وی خاطرنشان کرد: ما حق نداریم نسل آینده را به بهای زندگی امروزمان نابود کنیم بنابراین از دولت و مسئولین امر انتظار می‌رود که نقشه راهبردی تدوین کرده و برترین تکنولوژی را به کار ببندند.

پزشکیان همچنین گفت: کشور ما در منطقه بحرانی آب قرار گرفته اگر درست و عالمانه و با نقشه عمل نکنیم فردای مملکت و فرزندانمان را نابود می‌کنیم.

کد خبر : ۴۱۴۹۸۰