خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل بانک شهر تشریح کرد؛

فرمول بانک شهر برای دریافت مطالباتش از شهرداری /برای دریافت طلبمان وام می‌دهیم

asdasd
کد خبر : ۴۱۴۹۱۴

مدیرعامل بانک شهر گفت: همین جا قول می‌دهم بعد از دریافت فروشگاه شهروند و مجموعه شهر آفتاب آن را با فرمولی که مد نظر دارم به فروش برسانم. از جمله این که خودمان در بانک شهر به خریدار فروشگاه شهروند و مجموعه شهر آفتاب از منابع بانک شهر وام پرداخت می‌کنیم تا توان مالی خرید این دو مجموعه را داشته باشد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایلنا، حسین پورزرندی در در نشست خبری ظهر امروز با اشاره به شرایط دشوار نظام بانکی گفت: اقتصاد کشور، بانک محور است و مشکلات نظام بانکی به اقتصاد تسری پیدا می‌کند.

وی افزود: ما در بانک شهر سه وظیفه را دنبال می‌کنیم؛ در درجه اول به دلیل نو پا بودن در پی توسعه بانک هستیم. دومین هدف ما جذب منابع و انجام بهینه واسطه‌گری مالی است. سومین هدف ما نیز جهت‌دار کردن منابع است.

پورزرندی اظهار داشت: امروز شهرداری شهرهای بزرگ از اقدامات بانک شهر در تامین مالی پروژه‌های شهری بسیار راضی هستند. اولویت اول ما نیز تامین مالی پروژ‌ه‌های حمل و نقل عمومی اعم از مترو، اتوبوس و غیره است.

 وی ادامه داد: امروز یکی از مشکلات بانک شهر مطالبات معوق است.

مدیرعامل بانک شهر در پاسخ به سوال خبرنگار اقتصادی ایلنا، در خصوص دلایل واگذاری فروشگاه شهروند و مجموعه شهر آفتاب به بانک شهر گفت: ما در تهران و سایر شهرها به حمل و نقل عمومی و مترو کمک کردیم. تسهیلات بانک شهر به شهرداری تهران برای ساخت مترو، کمک بزرگی به راه‌اندازی مترو کرد. در حال حاضر شهرداری تهران منابع مالی لازم برای بازپرداخت مطالبات بانک شهر را ندارد. شهرداری تهران به بانک شهر اعلام کرده به جای مطالبات‌، ملک دریافت کنیم و در این خصوص فروشگاه‌های زنجیره‌ای شهروند و شهر آفتاب را پیشنهاد داده‌اند.

وی اظهار داشت: ما به دنبال بنگاه‌داری نیستیم. بانک شهر به دنبال مطالبات خود است. ما به شهرداری گفته‌ایم شما فروشگاه شهروند و شهر آفتاب را بفروشید و پول آن را به ما بپردازید. اما با توجه به قیمت بالای این دو مجموعه در حال حاضر امکان فروش آن وجود ندارد.

پورزرندی در پاسخ به این پرسش که در اختیار گرفتن فروشگاه شهروند و مجموعه شهر آفتاب عملا نوعی بنگاه‌داری از سوی بانک شهر  و مغایر با اهداف نظام بانکی و مقررات بانک مرکزی است، گفت: ما بعد از دریافت فروشگاه شهروند و مجموعه شهر آفتاب آن را به فروش می‌رسانیم.

پورزرندی در پاسخ به پرسش خبرنگار ایلنا، مبنی بر این که چرا شهرداری تهران خود اقدام به فروش این دو مجموعه و پرداخت بدهی‌اش به بانک شهر نمی‌کند، گفت: مدیران شهری چون درگیر اداره شهر هستند با این قبیل فعالیت‌های اقتصادی آشنا نیستند. همین جا قول می‌دهم بعد از دریافت فروشگاه شهروند و مجموعه شهر آفتاب آن را با فرمولی که مد نظر دارم به فروش برسانم. از جمله این که خودمان در بانک شهر به خریدار فروشگاه شهروند و مجموعه شهر آفتاب از منابع بانک شهر وام پرداخت می‌کنیم تا توان مالی خرید این دو مجموعه را داشته باشد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز